507 koní a nebe nad hlavou

Přesně to vám nabídne právě představené BMW M6. Je vám to snad málo?

Úplně teď vidím zástup čtenářů, kteří kroutí hlavami: proč dělat z dobrého kupé mermomocí kabrio? Většinou je to jen auto pro pozéry… A jestli teď čekáte, že jim to budu vymlouvat, pletete se. Ono to tak totiž ve většině případů opravdu je. Ztráta pevné střechy znamená zásadní snížení odolnosti proti kroucení, kterou musí výrobce kompenzovat dodatečným vyztužením zbytku karoserie… což ssebou pochopitelně nese nárůst hmotnosti. A ještě ke všemu se většinou stejně nepodaří dosáhnout stejně solidního dojmu, jako v případě kupé.

I BMW M6 cabrio je o nějakých 250 kg těžší, než jeho sourozenec s pevnou karbonovou střechou. Ne, že byste to na běžné silnici s tak mamutím výkonem nějak extra poznali, ale na okruhu už by to bylo o něčem jiném… jenže kdo by jezdil s M6 Cabrio na okruh, že?

Takže je to opravdu auto pro pozéry? Do jisté míry ano, jenže to se dá říct o většině kabrioletů, ať už mluvíme o Gallardu, nebo o New Beetlu. Jenže nesmíme zapomenout, že Čechy nejsou pro kabrio zrovna zaslíbenou zemí. Zkuste se projet po neuvěřitelně kvalitních (kéž by dotace EU měly stejně pozitivní vliv i u nás) a zakroucených asfaltkách Španělska a idea kabrioletu v garáži rázem získává úplně jiný nádech.

Pokud jste nikdy v kabrioletu nejeli, možná se tady namáhám úplně zbytečně. Je to do značné míry výjimečný pocit a když máte kromě větru ve vlasech také několik stovek koní pod kapotou, je to skutečně silný zážitek.

Takže i když bych si M6 koupil výhradně jako kupé, v životě bych nikomu nezazlíval koupi otevřené verze. Zejména pokud bydlí ve Španělsku.

Cože, vy chcete o tom autě vědět ještě nějaké podrobnosti? Ono je to všecho téměř shodné s kupé, ale dobrá, zopakujeme si to. Pětilitrový desetiválec o výkonu 507 koní a točivém momentu 520 Nm pohání zadní kola přes sedmistupňovou sekvenční převodovku SMG s jedenácti programy řazení a samosvorný M-diferenciál. Stovkou letíte za 4,8 sekundy a první kilometr urazíte za 22,9 sekundy.

Bohatýrský motor doplňují podobně dimenzované brzdy. Odvrtávané kompozitní disky, které dokážou vůz zastavit z dvousetkilometrové rychlosti na pouhých 140 metrech.

Kabrio je o celých 5 cm delší než kupé, což je zásluha nového, aerodynamicky upraveného zadního nárazníku. Střecha se dokáže složit za 25 sekund a je vyrobená ze tří vrstev, včetně tepelně a zvukově izolační polyuetanové pěny. Zadní okno je svislé a dá se vytáhnout nezávisle na střeše, takže funguje jako větrná clona.

Nerad bych se mýlil a pevně doufám, že si to jednou ověřím během projížďky, ale mám takový pocit, že tohle nebude auto jen na machrování…

Honza Koubek

16.6.2006 8:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist