Základní Mini už v dubnu

BMW Group Česká republika dnes oznámila, že základní verze nové generace Mini a verze s naftovým motorem se začnou prodávat v dubnu.

Pod kapotou základního modelu, tradičně pojmenovaného Mini One, najdete čtrnáctistovku o výkonu 95 koní, dieselový Mini Cooper D bude pohánět šestnáctistovka se 110 koníky a točivým momentem 240 Nm (plus dalších dvacet krátkodobě při overboostu).

Motory jsou zbrusu nové a v obou případech pohánějí přední nápravu přes šestistupňový manuál. Benzínový motor je pokrokem nejen co se týče zvýšení výkonu zhruba o 5,5 koně, ale výrobce slibuje především razantní snížení spotřeby, prý až o 15 procent. Pomoci by k tomu mělo plně variabilní časování ventilů (Valvetronic od BMW), lehká celohliníková konstrukce, olejové čerpadlo s řízeným průtokem a vodní pumpa, pracující jen v nezbytných případech.

Stokilometrovou rychlost by Mini One mělo zvládnout za 10,9 s a maximální rychlost je udávána 185 km/h. Kombinovaná spotřeba podle výrobce činí 5,7 l/100 km.

Pokud vám ale jde primárně o spotřebu, středem vaší pozornosti bude pravděpodobně druhý nový motor. Common-railový diesel je také lehčí a výkonnější, než jeho předchůdce a vzhledem k hodnotě točivého momentu se snad řidič za označení „Cooper D“ nebude muset stydět. Nárůst 20 koní bude opravdu znát, krouťák má mimochodem stejnou hodnotu jako u ostrého Cooperu S, jenže jeho vrchol přichází už v 1750 ot./min.

Úplně nové a vyvinuté přímo pro Cooper D je i turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Sprint na stovku díky němu Mini zvládne těsně pod deset sekund a nejvyšší rychlost činí 195 km/h. To už vypadá na dost čilý nafťák pro každodenní použití. Udávaná kombinovaná spotřeba má ovšem hodnotu 4,4 l/100 km, takže to bude nejúspornější Mini všech dob. Pokud máte strach ze sazí, vězte, že Cooper D je standardně vybaven filtrem pevných částic a stejně jako Mini One splňuje podmínky normy Euro 4.

Klíčem k razantně snížené spotřebě obou modelů bude mimo jiné i standardní manuální převodovka s dlouhým šestým stupňem. Právě ten zajistí při delších cestách pohodu, ticho a nízkou spotřebu. Pokud ale nejste s řadicí pákou kamarádi, v nabídce bude i automat s možností ruční volby stupňů Steptronic.

Mini One poznáte na první pohled podle černého žebrování masky chladiče a černých zpětných zrcátek. A pochopitelně podle střechy, lakované v barvě karoserie. U ostatních modelů je standardně černá, nebo bílá, v barvě karoserie pouze na přání, ale zato bez příplatku.

Mini Cooper D se liší podstatněji – jeho přední kapota je ještě o něco vyboulenější a otvor v předním nárazníku se podstatně zvětšil. Co nevidíte, je přidaná zvuková izolace na podlaze, které snižuje hlučnost a standardně montované elektrické topení, zajišťující teplo do chvíle, než se naftový motor zahřeje.

Hodně jsme zvědaví na naladění podvozku. U Cooperu S jsme už hodnotili jeho celkově dospělejší a výrazně komfortnější projev, vykoupený mírnou ztrátou mrštnosti a bezprostřednosti. V tiskové zprávě o modelech, které se veřejnosti představí na ženevském autosalonu, se sice mluví o „chování motokáry“, ale my si raději počkáme na pořádný test…

Honza Koubek

31.1.2007 9:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist