Toyota v Evropě prodá méně aut, než chtěla

Toyota asi nesplní letošní cíle; příčin je podle vedení automobilky hned několik.

Japonská Toyota má nakročeno k tomu, aby se stala globální jedničkou v automobilovém průmyslu – ale v Evropě nejsou její pozice zdaleka tak silné. Potvrzuje to i nejnovější vývoj: prodeje Toyoty na veledůležitém německém trhu se v dubnu propadly o 21 %, ačkoliv celý trh narostl o sedm procentních bodů. Řeč je o prodeji soukromým zákazníkům, ale ani na fleetovém trhu nebyla situace pro Toyotu zcela růžová.

Prezident Toyota Motor Europe Tadaši Arašima řekl listu Automotive News, že firma se nehodlá pustit do cenové války s ostatními výrobci. Právě odhodlání nepřistoupit na agresivní slevy je podle něj důvodem, proč se Toyotě nedaří tak, jak si naplánovala. Arašima nicméně přiznal, že jedním z faktorů je i málo novinek v modelové řadě evropské Toyoty.

Firma původně doufala, že letos navýší své prodeje na starém kontinentu o 5 procent. Nyní se však zdá, že tento cíl nedokáže splnit.

autoweb.cz

27.5.2008 8:41
Více o tématu: automobilEvropaToyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist