14244.jpg

Slováci budou jezdit 160 km/h

dopravní předpisy v čr

Chce to ministr vnitra i vedení dálnic, napsal deník Pravda.

Diskuze

18 komentářů

    developer

    na VYCHOD sa opat zabudlo- PO-KE

    sargis

    Aha, 160 pre "beznych" ludi. A pre nich ostane klasickych 180 a viac, vsak? Nebolo to raz, ked ma na dialnici predbehla vladna kolona. Mal som tachometrovych 140 a pocit, ze pri nich parkujem. A na akych usekoch idu znizovat na 110? Tam, kde vladny bavorak menej filtruje nerovnosti vozovky?:)))

    kuler22

    Len aby sa nezvýšil počet dopravných nehôd. Inak so 160tkou súhlasím.

    Jyrki

    Ten navrh zni velmi rozumne. Kde je spatny stav, bude rychlost snizena. Kde bude dalnice oplocena a tudiz nehrozi napr. vbehnuti divoke zvere apod. bude rychlost 160 km/h.

    Opet se ukazuje, ze na Slovensku se obcas i uvazuje hlavou, coz v CR proste nefunguje.

    _Teddy_

    Myslim ze toto nema zmysel. Ten kto chce jazdit 160km/h, jazdi uz teraz. A ten kto teraz jazdi 130km/h, bude jazdit 130 aj po uprave. Podobny pokus prebiehal vlani v Rakusku, tiez na vybranych usekoch zdvihli rychlost na 160, a zistili ze tusim len 1-2% vodicov ten limit vyuzili…

    Myslim ze pre vacsinu malych aut s malym motorom je 160km/h trvale neudrzatelne (fabie, stare feldy, a podobne), ani nevraviac o tom ze to radikalne zdvihne spotrebu. Vysledkom by bolo teda asi to, majitelia drahych a vykonnych aut (ktorym je aj tak sum-a-fuk ci je limit 130 alebo 160) si obsadia pre seba lavy pruh, a "plebs" zatlacia do praveho, medzi kamiony…

    Petr

    Nejdřív si o Rakousku a 160km/h něco zjisti.

    _Teddy_

    A co takeho? Nieco mi za ~8 rokov uniklo?

    Jasonek

    Když 160, tak jedině tam, kde jsou minimálně 3 pruhy v jednom směru. Pravý pruh pro náklaďáky jedoucí 90, prostřední pro 90% osobáků jedoucích výrazně pomaleji než 160 a levý pruh pro 10% osobáků jedoucích 160.

    alpina

    jaks prisel na to ze je pravej pruch jenom pro kamiony, spravne v nem maj jet vsechny auta a levej je pro predjizdeni

    speedy

    presne tak…

    je to nezmysel tych 160. tym padom bude viac fizlov na dialnici, viac pokut a pri tom bude situacia rovnaka ako doteraz. kto chce bude jazdit kolko chce.

    Moik

    Jasonkův příspěvek jsem pochopil jako návrh a ne jako popis stavu… a souhlasím s ním

    Jyrki

    Muzes mi vysvetlit ten popis stavu? Si opravdu myslis ze nekdo jezdi v pravym pruhu? V CR se najede do levyho a prakticky z nej nikdo nechce ven, proto je taky potreba na D1 i podjizdet.

    To je diametralni rozdil mezi napr. Svedskem a nami.

    S tim navrhem nahore nesouhlasim. Policajti by meli konecne vyjet mezi lidi a stahovat ty ridice z levyho a pokutovat je. Zatim jen buzeruji merenim rychlosti (vetsinou) na prehlednem useku. Jo a jeste zmena u nich byla – na aute maji Pomahat a chranit, coz jim ale jeste nikdo nevlil do hlavy…

    Jasonek

    Pravej pruh je sice nejen pro kamiony, ale když je neustále plnej kamionů jedoucích 90 (např. naše D1), tak osobákům nezbývá nic jinýho, než jet v levým pruhu. Vzhledem k tomu, že 90% osobáků pojede stejně max. 130 bez ohledu na povolenou rychlost, tak ta 160 jaksi ztrácí při dvou pruzích smysl.

    Fahrer

    To popisuješ situaci jen u nás a na východě. Např. v Německu nemaj osobáci žádnej problém jet v pravém pruhu. U nás do něj nikdo nevjede i když je tam volno. Všimni si, že i tam kde jsou tři pruhy, tak se většinou jede v prostředním.

    pikro

    taky mi obcas prijde, ze levej pruh je jen na uhejbani rychlejsim autum. Proc zvedat na 160? pro ne treba na 150?? 🙂

    zz

    :)) tak uz chapu proc vetsina cechu jezdi na dalnici jako blbci… oni si mysli ze levy pruh je rovnocenny pravemu. Smich prez slzy

    Laco SK

    Na Slovenku mame toleranciu pri merani rychlosti 10km/h, takze uz dnes tu jazdime bez problemov 140 a je to v ramci zakona….

    olso

    10% nie 10km/h. To si len policajti dali 10km/h pretoze nevedia vyratat percenta:-) a nie som si isty ci ta tolerancia je stale, ale asi ano…Inak suhlasim so 160, aspon sa nemusim bat ze pridem pri 180 o vodicak

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist