autoweb.cz > legislativa > dopravní předpisy v čr > Scuderia Bizzarrini P538
Scuderia Bizzarrini P538
Jednu věc bychom si měli ujasnit hned na začátku: tohle auto nenavrhl legendární konstruktér Giotto Bizzarrini, který má na svědomí mimo jiné kultovní Ferrari 250 GTO nebo dlouhověký vidlicový dvanáctiválec Lamborghini. Bizzarrini však prý souhlasil s použitím svého jména.
Scuderia Bizzarrini P538 je ve své podstatě překarosovaný thajský (to není chyba) supersport Galmer Arbitrage GT. Pohánět ho má vidlicový osmiválec LS7 z Chevroletu Corvette, naladěný na výkon 500 až 800 koní – to podle toho, jak silnou máte odvahu a peněženku.
Ví se také, že auto bude postaveno okolo karbonového monokoku, z uhlíkových vláken mají být i vnější panely karoserie. Relativně kompaktní (4460 x 1950 x 1160 mm) sporťák bude díky tomu vážit pouhých 800 kg – poměrem výkonu a hmotnosti 625 k/t zastíní jak Bugatti Veyron, tak třeba okruhové hračky od Caterhamu.
Další podrobnosti nejsou v tuto chvíli známy. Výrobce nicméně vyzývá zájemce ke včasnému objednání, protože vůz vznikne „v omezeném množství“. Firma zatm zveřejnila pouze tyto skici, hotové auto prý bude k vidění ještě tento měsíc na rychlostním oválu Nardo v Itálii.
Originální Bizzarrini P538S vznikl na začátku 60. let poté, co se Giotto postavil na vlastní nohy. Stejně jako jedno dnešní jmenovec byl poháněn motorem ze soudobé Corvette a v letech 1966 a 1967 se dokonce pokoušel závodit v Le Mans: v obou případech nikterak úspěšně.
autoweb.cz