První dieselový supersport?

Pokud je někdo ideálním kandidátem na tuto diskutabilní metu, pak je to bezesporu Audi R8.

Je to naprosto jednoduché. Poslední LeMans vyhrálo Audi R10 TDI, takže firma má nejen technologii, ale i potřebnou image a důvod, proč být první automobilkou na světě, která začne vyrábět exotický sporťák, poháněný naftou.

Podle článku v americkém časopisu Car & Driver je to víc než jen pravděpodobné, podle jejich informací už dokonce probíhají testy. Článek spekuluje o třech možnostech. Jako nejhorší jim vychází třílitrový V6 TDI o výkonu 233 koní a točivém momentu 501 Nm. To chápeme, takovému supersportu by to totiž mohlo nandat kdejaké načipované esúvéčko… Jako další nepříliš vhodná varianta se kupodivu objevuje vidlicový dvanáctiválec, plněný dvojicí turbodmychadel – tedy odvozenina závodního motoru R10. Výkon 500 koní a drtivý krouťák 1004 Nm sice zní báječně, ale motor je velmi těžký a navíc velmi složitý. Auto by s ním bylo nepřiměřeně drahé a jeho spolehlivost by mohla utrpět.

Tou správnou volbou je podle C&D nový osmiválec o objemu 4,2 litru (326 koní a 763 Nm). Ve výčtu se neobjevuje mnohými vychvalovaný pětilitrový desetiválec známý ze špičkového Touaregu, ale je to pochopitelné: nová V8 TDI má větší výkon a lépe táhne odspodu. A je lehčí.

Pokud se dá zdrojům C&D věřit, Audi R8 TDI by se mělo objevit v průběhu roku 2009, společně s nedávno oficiálně potvrzenou verzí Targa. Je ovšem dost možné, že si Audi nebude chtít vyplácat dvě takové novinky za jediný rok a počká s dieselem do roku 2010.

Honza Koubek

4.6.2007 4:18

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist