Prodrive opět inovuje

Firma slavného jména vynalezla levnou a prostorově nenáročnou alternativu k nápravám multi-link.

Britská konstrukční kancelář Prodrive, která má na kontě řadu pozoruhodných automobilových počinů, představila svůj další vynález: Active Toe Control, systém aktivního řízení sbíhavosti. Systém je určen pro auta s pohonem předních kol a vlečenou zadní nápravou a podle Prodrive přináší stejné výhody jako neporovnatelně složitější a dražší multi-link.

Sbíhavost, respektive rozbíhavost kol je úhel, jaký v půdorysném náhledu svírají kola vůči podélné ose automobilu. Tento parametr geometrie podvozku ovlivňuje chování auta: mírná rozbíhavost vzadu zvyšuje ochotu ke změně směru, ale negativně působí na stabilitu ve vysokých rychlostech. A obráceně: při sbíhavém seřízení je auto neotřesitelně stabilní, jenže se mu příliš nechce do ostřejších zatáček.

Automobiloví konstruktéři proto před časem začali houfně používat víceprvkové zadní zavěšení, které umožňuje řízenou změnu geometrie kola vlivem působení podélných a příčných sil. Multi-link je ovšem drahý na výrobu a prostorově náročný.

Prodrive tvrdí, že jejich Active Toe Control dosáhne v podstatě stejného efektu jako multi-link při polovičních nákladech. Teď se hledá partner pro sériovou výrobu.

autoweb.cz

17.3.2008 8:00
Více o tématu: auto

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist