Potvrzeno: V8 twin-turbo do BMW M5

Příští BMW M5 dostane přeplňovaný osmiválec, bude mít nižší hmotnost, spotřebu a emise.

BMW je také tlačeno ke snižování emisí u svých nejsilnějších modelů. A tento trend se bohužel nevyhne ani modelům M. Současný motor V10 5.0 se do nových norem vejde jen těsně. A pokud by se zvedl jeho výkon, což bude nevyhnutelné, aby mohla M5 soupeřit třeba s Audi RS6, emise už by byly na poměry BMW neúnosné.

Zástavba nového motoru 4.4 V8 twin-turbo z modelu X6 a řady 7 tak bude logickým krokem. Podle zdroje z automobilky bude objem zvětšen na 4,8 litru a výkon by měl být okolo 550 koní. Od přeplňování si BMW slibuje lepší zátah v nízkých otáčkách, který současná M5 postrádá. Tradiční zákazníci milující vysokootáčkový charakter však nemusí zoufat, protože i tak by měl motor točit 7000 ot/min.

Další výhodou motoru V8 bude nižší hmotnost oproti motoru V10 a tím pádem lepší ovladatelnost. Klasická koncepce s pohonem pouze zadních kol zůstane zachována, stejně tak velmi sofistikovaný samosvorný diferenciál.

Nová M5 tak bude vůbec prvním BMW se znáčkem M v historii, které dostane přeplňování. Doufejme, že tím M5 neztratí svůj ječivý a divoký charakter.

autoweb.cz

9.7.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist