Porsche Cayenne Diesel je tady!

5 fotografiíPorsche

Automobilka vypustila první oficiální informace a fotografie historicky prvního osobního vozu Porsche, který spaluje odpadní ropné produkty.

Diskuze

28 komentářů

    Honza U.

    konečne Porsche dokazuje me domenky!! trikrat slava hip hip hura 🙂 uz jen Ferrari aby vsem doslo ze to je komercni automobilka pro komercni lidi…

    protos

    a ja som si doteraz myslel, ze ferrari je neziskovka 🙂

    McZerro

    tak Cayen lame milniky. Ze zacatku to bylo nejrychlejsi SUV, ted je to nejrychlejsi TRAKTOR :D:D:D

    SkylineGT-R

    Nechapem preco vas to vsetkych tak serie. Ved je to uplne logicky krok, kazda firma chce zarabat, v Porsche by boli hlupi keby to neurobili, motor Audi je naviac vynikajuci. Do SUV sa diesel hodi, aj ked to je Porsche. Mali by ste byt radi, ze majitelia tychto SUV, ktorych tu vacsinou odsudzujete, budu vypustat menej emisii.

    Benzinove caymany a carrery tu su stale a mozete mat aj cayxenne turbo S, osobne mi je jedno ci pribudol nejaky rozumny diesel.

    Porschefil

    A "saze" jsou OK?

    Šála

    jen pro upřesnění – odpadním ropným produktem je benzin 🙂 Nafta je složením skoro stejná jako lehký topný olej a je jednou z klasických frakcí při destilaci ropy

    Honza H.

    Tak Tys asi na hodiny chemie moc nechodil, že? Kdyby jo, tak víš, že nafta je fakticky předposlední ropná frakce – pak už je jen mazut, na kterej jezdí lodě… dál už z ropy nic jako pohonnou hmotu nezískáš. Takže nafta je odpad!!

    Fuzzy_Stone

    Tak já jenom doufám že Porsche na klasickém TDI opravdu zapracovalo. A jestli opravdu ano, nálepka TDI mu rozhodně na image nepřidá, kdo chce mít vzadu na Porsche tři písmena evokující to nejhorší mezi naftovými motory ??

    Martin

    jestli si spojujete TDI s PD tak jste na omylu 🙂

    alespoň u tohohle motoru.

    Fuzzy_Stone

    Ne to si opravdu nemyslím. Jen konstatuji že TDI označení nutně evokuje alespon v našich krajinách image věčně zastaralé techniky…

    hexeso

    Věčně zastaralé techniky? Nebudu tu hájit PD, ale v podstatě PD v době svého nástupu bylo nejmodernějším dieselem. Teď se situace změnila, a proto se mění i politika výroby TDI motorů… PDček ubývá, zato narůstá počet TDI CR (common raily).

    Jinak právě naopak, TDI má mezi masovou většinou lidí (netvrdím, že je to tak u menšinové skupiny, která se věnuje motoristickému sportu minimálně jako koníčku) velkou oblibu. Lidé mají to auto zafixované se zátahem "odspodu" ale i velmi příznivou spotřebou (viz 1,9 v A-klasse do pěti litrů).

    Časy se mění, a nyní se snaží VW dohnat leadera, alespoň co se "nízkoobjemových" dieselů týče BMW.

    thestig

    240k a 550nm, to bude hroznej lenoch… me osobne se cayenne libi, ale v dieslu bych si ho nekoupil, zato verzi GTS ¨:)))

    Carlos

    Po pravde jsem od Porsche taky cekal neco vic nez 240k z 3.0 V6… 🙁

    Zdeněk

    Ten neustálý boj proti dieselům už mě začíná štvát. Cayene není žádný lehounký supetsport s dokonálými jízdními vlastnostmi, ale "jen" dobré SUV. Tam se diesel prostě hodí. Pokud se Vám nelíbí, kupte si auto s benzinovým motorem a přestaňte se do dieselů navážet. Díky Cayene má automobilka dost peňez na vývoj supersportů. A pokud bude dieselová verze vydělávat je to dobře i pro milovníky klasických Porsche. Jen díky ekonomickému chování, automobilka ještě žije. Stačilo málo a kdoví, jak by to s ní dopadlo. A teď ruku na srdce. Jste radši, že Porsche vyrábí i dieselová SUV a stále žije, nebo měli zůstat u sporťáků a mít ekonomické problémy?

    Taky mám radši benzinové motory, ale neustálé opakování "diesel je špatný, áno" už mi leze krkem.

    pajikd

    Nechápu ten nekonečný boj na autowebu proti dieselům. Už to pomalinku začíná být dost trapné. Nechcu jim brát jejich názor na motory TDI, ale nemusejí je dávat najevo v každém druhém článku.

    Ostatně Cayenne v dieselu? Tento krok se dal již nějakou dobu čekat. Tato kombinace osloví určitě širší portfolio zákazníků než Cayenne v benzínu.

    Andrew

    Není diesel jako diesel.

    Znějí všechny otřesně, stačí otevřít kapotu a nastartovat. Ten zvuk je prostě nezaměnitelný, neodstranitelný a naprosto otřesný. Přirovnání k traktoru je na mítě. Nicméně jsou diesly, které takto chrochtají i v běžné jízdě (aaaaaano škoda TDI). Když jsem posledně čekal na přítelkyni na vlakovém nádraží (ČD obvykle zpoždění) tak jsem prohlížel auta co tak jezdila kolem nabírat a vysazovat lidi na nádraží. U většiny aut bylo poznat na co jezdí ještě než mě minuly a já si to mohl přečíst na jejich zádi. Ano, tak otřesný chrochtání to vydává a tak neuvěřitelně pronikavý. A u Škodovek jsem se nespletl ani jednou při svém odhadu paliva podle zvuku motoru.

    Na druhou stranu existují diesly, které jsou dobře odhlučněné, prosté chrochtání i neuvěřitelně vlezlého a nepříjemného dunění na plný plyn (třeba Subaru). A takové diesly mi nevadí. Naopak mám je docela rád, protože neruší, mají zpravidla dost síly i s těžkým autem (SUV) a nechlastají jak průměrný čech v pátek večer.

    Chápu lidi co nadávají na diesly. Chápu i lidi co říkají, že nějaké diesly jsou dobré a lepší než benzín. Ale nechápu lidi, kteří opěvují VW 1.9 TDI PD a podobné "skvosty". Chápu lidi co si ten motor koupí – je relativně laciný (oproti CR), má extrémně malou spotřebu a někteří lidi prostě nemají peněz na zbyt. Ale nechápu, že se někomu líbí a dokonce se s ním chlubí a označuje ho za skvělí motor.

    Prostě není diesel jako diesel a těžko to pochopí člověk, který nikdy nejel v ničem jiném, než PD. Stejně tak jako nepochopí jaké kouzlo je v benzínovém motoru když s pořádným benzínovým motorem nikdy nejel (1.4 HTP snad nelze považovat ani za motor, to je spíš motůrek).

    Zároveň někteří lidé nedokáží pochopit, že srovnávat klasický diesl a klasický benzín nelze, protože to není stejná liga. Jeden je přeplňovaný a druhý ne. Když se nacpe turbo k benzínu ve většině případů ten motor podává lepší výsledky (a to nejen akustické) než diesel. Kromě spotřeby teda, ta je daná hodně palivem jako takovým a technologie zde nehraje tak významnou roli. Nicméně v kategorii přeplňovaných motorů už ta spotřeba benzínu není zase o tolik větší (pokud samozřejmě není ten motor naladěný sportovně a není snaha z něj vyždímat i toho posledního koníka, který by se v něm mohl skrývat).

    Osobně jsem velký fanda nových přeplňovaných benzínových motorů od VW. Pokud se podaří odbourat fámy o "nepřekonatelnosti TDI" v českých škodovkách a zájemce se aspoň zkusí projet v jednom z těchto přeplňovaných benzínových motorů než si auto koupí, věřím, že podíl traktorů s logem škodovky rapidně klesne. Protože ty motory nabízí lepší dynamiku, lepší výkony, ne o tolik větší spotřebu, odezva na plyn se nepočítá ve staletích a posádka nemusí nosit sluchátka jako dělníci v lisovně plechů.

    Co se týče Porshe, nepochybuji o tom, že jejich diesel bude velmi povedený. Přeci si nemohou dovolit do svého stěžejního modelu nacpat nějaký zmetek. Sice mi neleze do hlavy proč si někdo kdo má na auto za 1,5m hraje na pár litrů u spotřeby (zejména pokud najezdí kolem 10k km ročně), ale rozhodně jejich majitele nebudu považovat za cvoky. Do velkého a těžkého SUV, zejména pokud se jedná o pracovní auto (což teda asi nebude případ mnoha Cayanů), se diesel prostě hodí víc.

    krosnic

    Já už sem taky dost unavenej…To je pořád. Nafta je nej! Ne, neexistuje, jedině benzín!!! Ta automobilka může mít nafťáky a ta zase ne – tradice, prestiž, bla bla…

    To mi připomíná tu větu z filmu Černí baroni: "O tom co je krasne, rozhodujeme my – strana" a nebo "Toto kurva ani omylem" 😀

    Zkuste se na to podívat takhle. Z počátku (když pominu parní stroj) i nákladní vozy jezdili na benzín. Jenže postupem času se přišlo na to, že naftový motor je mnohem účinnější a tím pádem se na tahání nákladů hodí víc (nehledě na to, že nafta tenkrát stála 1/4 toho co benzín). A tak jsou dnes nákladní auta na naftu. Protože je to prostě z X hledisek lepší. Po pravdě do "osobáku" vážícího kolem dvou tun (jako např. naloženej transit) už bych fakt dvakrát zvažoval co zvolit za motor. A tak mi v danou situaci příjde naftovej motor jako logická volba…Obě paliva a koncepce mají něco do sebe přece!

    Franta

    Nevím kolik čtenářů těchto stránek si koupí toto Porsche. Ale pokud se někdo najde, jistě zajde k prodejci Porsche, třeba na Smíchov. Tam dostane prospekt (fakt krásnej propekt!) a může si vybrat, jakou chce barvu auta, jaké potahy sedadel,…, spousty doplňků-některé i praktické a také jaký chce motor. Turbo-benzín, benzín, turbo diesel? Potom se udělá cenová kalkulace, potom slevička, potom záloha, pak se auto vyrobí, mno a pak se odjede.

    A každý ať si vybere co mu vyhovuje, někdo má rád metalízu (to je lepší barva), jiný chce nutně navigaci (aby trefil domu) a jiný velký litý kola (malý kola sou na malý auta). A někdo ať si koupí turbo benzín a točí ho až do úplnýho vytočení…a přetočení. Mno a někdo si koupí turbo diesel. Pojede klídek, tu kafíčko, tu fotečka, tu slečinka, tu hotýlek. Někdo má raději kabriolet, někdo SUVéčko, jiný je sportovec a rozbije se v supersportu. A proč ne? Každý má svou volbu a ponese si následky svých rozhodnutí.

    Ale nakonec jsou prodejní statistiky to rozhodující – zda firma přežije, či ne. Dnes je trend šetřit, a na to musí slyšet i Porsche, jakkoliv je to firma velmi bohatá.

    Příspěvky teoretiků "cobysikoupilikdybynatoměli" jsou veselé, ale pro výrobce nedůležité…

    Tak kde je problém? Kupte si na co máte a co se Vám líbí, a jeďte kam chcete a s kým chcete, no ni?

    kubas86

    jojo neni nad německou preciznost vyrobenou u našich slovenských bratrů 🙂

    Jindřich

    Hlavně pro lepší budoucnost. S výkonějším benzínovým motorem prostě rozumných emisí nelze dosáhnout. Pokud se tedy nejedná o hybrid. Proto i Porsche zvolilo pro svou budoucnost Diesel. Každá automobilka bude časem vyrábět buď jenom diesely nebo hybridy. To je prostě evoluce. Diesel je proti benzínu čistý. Zatím to tak rozhodně platí a bude to platit i dalších minimálně 10 let.

    Jindřich

    Pro rejpaly jeste musim dodat malinkou poznamku. Diesel je setrnejsi k zivotnimu prostredi. To, ze produkuje zanedbatelne mnozstvi rakovinotvorneho popilku (moderni diesely asi 0,002 %) je uz jina vec. Lidi vidi problem v globalnim otepleni, pritom automobily se na tom to podílejí zhruba 3 procenty. Ale to zavedení EURO x nevidí. My se tak alespoň dočkáme nižší spotřeby 😛

    dan

    Pevné částice a jiné evropskými úředníky nesledované veličiny vám nic neříkají? Celkově je diesel mnohem větší sajrajt než benzínový motor, ačkoli jmenovité emise CO2 jsou u benzínu vyšší (o pár bodů). Stujte pět minut za nastartovanou audinou ftédéíčku a bude se vám z toho smradu chtít blejt. Stujte stejnou dobu za nastartovanou audinou v benzínu a neucítíte nic.

    evo

    diesel je oproti benzinu cistejsí ?? heh to si kde na to prišiel jasne pozeráš len na emisie

    Andrew

    To je ale blbost co? 🙂 Největší sranda je v tom, že diesly měli v normy méně přísné než benzínové motory (prostě podle normy mohly shodné motory v dieslu produkovat víc "sajrajtu" než ty benzínové). Nevím jestli to tak je ještě teď… nevidil bych se kdyby ano. Ostatně tohle v ČR funguje úplně běžně nebo jak si má jinak člověk vysvětlit, že trabant projde technickou? Buď korupce a nebo jiná norma. Podle mě oboje. Ať žije birokracie! Tyhle pitomce platíme ze svých daní přátelé, tak si je pěkně užijme.

    holbas

    je to jedno …. Cayenne byl porsche-bastard odzacatku … a ted se to jen potvrdilo …. proste se prekapotovany tuareg zase o neco priblizil tuaregu …. problem je to pro fanousky a vlastniky opravdovych porsche … a nezapomente! az si koupite svou prvni 911 za nekolik let a tento trend pujde dal tak se vam muze stat ze az ho zaparkujete pred domem tak se sebehnou sousedi a po treti otazce : wow … pekne .. a mas benzin nebo diesel nebo hybrid ? vam seberou nadceni a vy budete premyslet jestli ho prodate zitra nebo uz dnes …. je to skoda …. ale asi nevyhnutelne ….. me daleko vic nez cayenne TDI v noci budi nove ctyrdverove lambo s TDI …… to neni jedno …

    kubo

    no ja jazdim na starom VW passat 96 rocnik..1.9 TDI a nehovorim ze to je uzasny motor ale uz som si na neho tak zvykol ze mi staci 🙂 ale nerozumiem ako moze kazdy nadavat na diesel ( v pripade mojho stareho passatu to este pochopim) ked v dnesnej dobe pochybujem ze napr. diesel v dakom bwm klepe a ma hlucny prejav:) ja mam osobne skusenosti s volvo s60 2,4 diesel a ten motor teda urcite neklepe, je dobre odhlucneny a dokonca aj dobre jazdi 🙂

    Porschefil

    Cayenne nepovažuji za "pravé" Porsche. Možná patří mezi nejlepší SUV, je mi to fuk. Nemám rád SUV, je to blbá móda. Cayenne je nejhnusnější Porsche, které kdy vyjelo, absolutně popírá image a charakter značky. Je mi jedno, že dostalo diesel, ať jezdí třeba na uhlí.

    Tohle je jen začátek. Z Porsche se stává luxusní značka pro masy, něco jako BMW, kvalitní, ale je všude. Už i Lambo blbne… Doufám, že Ferrari zůstane tím, čím je. Tradice je tradice.

    Jsem zvědavej, kdy zprzní i 911cku, to už mě fakt naserou!

    krosnic

    Hm…svět se řítí do…..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist