Pagani Zonda Cinque Roadster oficiálně

Chcete Zondu R se sundavací střechou a na značkách? Připravte si bokem 40 milionů!

Nechte už toho škudlení a zachovejte se jako správný zbohatlík. Peníze se přeci musí točit! Proč proto koukat, jak se na vašem účtu znuděně válí nějakých čtyřicet padesát milionů na úrok 0,01 %, když můžete nyní tyto finance zhodnotit mnohem příjemnější a rozhodně lepší cestou? Kupte si Pagani Zonda Cinque Roadster…

A co je tohle auto zač? Je to vlastně Pagani Zonda R uzpůsobená pro provoz na pozemních komunikacích. Také, koho by bavilo trávit celý den v tahači s vlekem, než dojede na oblíbený italský závodní okruh, když na něj může dojet po vlastní ose a užít si úchvatné alpské průsmyky. Majitelé Porsche Carrera GT o tom ví svoje…

Dvanáctiválec AMG posílá na zadní kola Pagani Zonda Cinque Roadster 678 koní a 780 Nm skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a proto by byl hřích takové auto neprotáhnout nějakými alpskými silničkami, kde se musí tento symfonický orchestr nádherně rozléhat…

Jelikož na váze ukáže Pagani Zonda Cinque v provedení Roadster jen 1210 kg (a to prosím i s řidičem a palivem, přesně podle směrnice EU), dokáže akcelerovat na stovku za 3,4 sekundy a na 200 km/h za 9,6 sekundy. Za nízkou hmotnost auto vděčí konstrukci z karbonu a titanu. Tyto materiály byly použity na všechno od interiéru přes karoserii, komponenty podvozku a motoru, až po kola a brzdy – za takový výběr materiálů by se nemusel stydět ani raketoplán NASA.

Pagani uvádí, že Zonda Cinque Roadster dokáže na standardních pneumatikách Pirelli PZero (255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu) vyvinout boční přetížení až 1,45 G. Tomu pomáhá i masivní přítlak, který sice lehce otupí maximální rychlost (jen lehce přes 300 km/h), ale zajišťuje stabilitu. Vždyť v 300 km/h působí na auto přítlačná síla 750 kg. A už jsme se zmínili o nastavitelném podvozku či karbon-keramických brzdách Brembo?

Proč máme pocit, že tohle auto vlastně není předražené? Pagani si za něj naúčtuje 1 300 000 eur, což dělá v přepočtu něco málo přes 40 000 000 korun, pokud započítáte i daň z přidané hodnoty. Jenže produkce je omezena na pouhopouhých 5 (slovy pět) kusů. Tohle je totiž skutečné superauto pro fajnšmekry (no dobře, má ABS a jednoduchý protiprokluz), kteří mají hodně nařachanou peněženku. Ale jestli mezi ně patříte, udělejte si radost a kupte si ho. Uděláte tak radost i nám.

autoweb.cz

7.7.2009 2:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist