Pagani Zonda Cinque Roadster oficiálně

Chcete Zondu R se sundavací střechou a na značkách? Připravte si bokem 40 milionů!

Nechte už toho škudlení a zachovejte se jako správný zbohatlík. Peníze se přeci musí točit! Proč proto koukat, jak se na vašem účtu znuděně válí nějakých čtyřicet padesát milionů na úrok 0,01 %, když můžete nyní tyto finance zhodnotit mnohem příjemnější a rozhodně lepší cestou? Kupte si Pagani Zonda Cinque Roadster…

A co je tohle auto zač? Je to vlastně Pagani Zonda R uzpůsobená pro provoz na pozemních komunikacích. Také, koho by bavilo trávit celý den v tahači s vlekem, než dojede na oblíbený italský závodní okruh, když na něj může dojet po vlastní ose a užít si úchvatné alpské průsmyky. Majitelé Porsche Carrera GT o tom ví svoje…

Dvanáctiválec AMG posílá na zadní kola Pagani Zonda Cinque Roadster 678 koní a 780 Nm skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a proto by byl hřích takové auto neprotáhnout nějakými alpskými silničkami, kde se musí tento symfonický orchestr nádherně rozléhat…

Jelikož na váze ukáže Pagani Zonda Cinque v provedení Roadster jen 1210 kg (a to prosím i s řidičem a palivem, přesně podle směrnice EU), dokáže akcelerovat na stovku za 3,4 sekundy a na 200 km/h za 9,6 sekundy. Za nízkou hmotnost auto vděčí konstrukci z karbonu a titanu. Tyto materiály byly použity na všechno od interiéru přes karoserii, komponenty podvozku a motoru, až po kola a brzdy – za takový výběr materiálů by se nemusel stydět ani raketoplán NASA.

Pagani uvádí, že Zonda Cinque Roadster dokáže na standardních pneumatikách Pirelli PZero (255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu) vyvinout boční přetížení až 1,45 G. Tomu pomáhá i masivní přítlak, který sice lehce otupí maximální rychlost (jen lehce přes 300 km/h), ale zajišťuje stabilitu. Vždyť v 300 km/h působí na auto přítlačná síla 750 kg. A už jsme se zmínili o nastavitelném podvozku či karbon-keramických brzdách Brembo?

Proč máme pocit, že tohle auto vlastně není předražené? Pagani si za něj naúčtuje 1 300 000 eur, což dělá v přepočtu něco málo přes 40 000 000 korun, pokud započítáte i daň z přidané hodnoty. Jenže produkce je omezena na pouhopouhých 5 (slovy pět) kusů. Tohle je totiž skutečné superauto pro fajnšmekry (no dobře, má ABS a jednoduchý protiprokluz), kteří mají hodně nařachanou peněženku. Ale jestli mezi ně patříte, udělejte si radost a kupte si ho. Uděláte tak radost i nám.

autoweb.cz

7.7.2009 2:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist