Nový šéf dopravní policie představuje svou koncepci

Martin Červíček včera na tiskové konferenci představil hlavní body své koncepce změn v dopravní policii.

Pětatřicetiletý Martin Červíček dosud působil jako kriminalista v Náchodě, především na cizineckém oddělené. U policie je už sedmnáct let. Kromě toho působí také jako fotbalový rozhodčí. O nějaké dopravní odbornosti se tedy nedá příliš mluvit, jenže ono na tom ve skutečnosti až tolik nezáleží – od šéfa dopraváků se požaduje především manažerská dovednost.

Výběrová komise měla tentokrát docela snadnou práci: do výběrového řízení na nástupce Zdeňka Bambase, kterou policie označuje za velmi prestižní, se totiž přihlásil pouze Červíček. Takže to s tou prestiží asi nebude kdovíjak žhavé… Jak ale členové komise uvedli, dokázal představit koncepci, která je zaujala a která, pokud se jí podaří realizovat, zvýší prestiž dopravní policie.

Červíček začal své představení poměrně razantním prohlášením. „Dopravní policie si nemůže sama definovat své cíle. Musí více naslouchat veřejnosti,“ řekl. V dalším projevu už však příliš mnoho nových myšlenek nezaznělo – celá „nová“ koncepce podle všeho spočívá ve věcech, o kterých už se u policie nějakou dobu mluví. Je třeba posílat policisty tam, kde se stávají nehody, nikoli tam, kde se snadno vybírají pokuty. Je třeba se zaměřit na opilé řidiče mířící domů z víkendových akcí. A především je třeba vymítit korupci.

Jak přesně chce nový ředitel proti korupci bojovat, ovšem neuvedl. Žádné nové nápady, žádné přísnější postupy – bude prý používat mechanismy, které už policie má, nebo je zavádí. Kromě záznamových kamer, které by se měly v dohledné době objevit v hlídkových vozech, hodlá proti zkorumpovaným policistům používat „pozitivní reklamu a morální apel.“ Potěš pánbůh.

Nový ředitel dopravní policie se chce zaměřit také na kamionovou dopravu, která v jeho očích představuje velký problém, doufá, že dostane posily z řad pohraniční policie po vstupu do schengenského prostoru, chce zrušit celorepublikové Kryštofy a nahradit je akcemi, ušitými na míru jednotlivým regionům.

O tom, zda výměna na tomto postu způsobí nějaké zásadní změny, mi v hlavě hlodá červíček (ehm, pardon) pochybností. Nezbývá než doufat, že si nový šéf získá důvěru, podaří se mu splašit i nějaké ty prostředky a snad se konečně začne něco hýbat. Je na čase zasít semena kvalitní práce. Nic by mě nepotěšilo víc, než kdybychom si za pár let mohli začít dopravních policistů vážit.

Martin Červíček na tiskovce prohlásil, že chce působit na řidiče a širokou veřejnost, která si prý „musí uvědomit, že za mrtvé na silnicích nemůže dopravní policie“. Jistě, v doslovném smyslu je to pravda, pokud vás tedy nesmete bílozelená felicie s modrými majáky. Ale bez skutečně kvalitní práce dopravní policie (která, zdůrazňuji, nespočívá pouze v represi a trestání, ale také ve funkční prevenci) se stále vzrůstající počty tragických nehod asi jen tak nezastaví.

Honza Koubek

21.8.2007 9:49

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist