Nové Porsche 911: další informace

Pod kapotou nového Porsche 911 se objeví několik „podezřelých“. Charakter mu snad ale zůstane.

Testování prototypů nové generace ikonického sporťáku Porsche 911 běží na plné obrátky. Začíná se také objevovat plno špionážních fotek a pomalu vyplouvají na povrch informace ze zákulisí, co se bude s novou 911 dít.

Během testování za polárním kruhem, kde teď musí být asi hodně krušno, se podařilo dostat blíže k jednomu maskovanému prototypu Porsche 911 Cabrio a zjistit několik zajímavých věcí.

Porsche 911 dostane systém stop/start, což se dá pochopit, ale překvapivá je montáž elektronické ruční brzdy místo klasické mechanické. Asistent rozjezdu do kopce určitě někteří zákazníci (a zákaznice) ocení, ale pryč budou doby, kdy jste si prostě mohli s devětsetjedenáctkou dělat, co chcete. Ne snad, že by blbnutí pomocí ruční brzdy patřilo k typickým kratochvílím za volantem Porsche (na rozhození zadku použijete jinou techniku), ale jde nám o princip. Také se prý v zájmu snížení ztrát do nové 911 dostane úsporný pohon klimatizace a elektrický posilovač řízení, se kterým bude zřejmě možné připlatit si za asistent, který zaparkuje devětsetjedenáctku sám.

Vzadu budou stále uloženy ploché šestiválcové motory typu „boxer“ o objemu 3,6 a 3,8 l s přímým vstřikováním a vyšším výkonem. Základní šestiválec by mohl produkovat kolem 350 koní, větší motor až 400 koní výkonu. Převodovka PDK se sedmi rychlostmi bude samozřejmě v nabídce. Porsche si ale vzalo k srdci kritiku a namontuje na volant poctivá pádla.

Důkladné maskování důležitých částí vozu prozrazuje, že Porsche chystá menší revoluci v oblasti aerodynamiky. Je dost dobře možné, že se vzadu objeví spoiler „duck tail“, který bude za příplatek součástí aerodynamického paketu. Spekuluje se, že standardní provedení 911 dostane místo typického jednoduchého vysouvacího krytu motoru komplikovanější rozkládací mechanizmus podobný tomu na Porsche Panamera, aby se ještě více zlepšily aerodynamické vlastnosti. Aktivní aerodynamika se zřejmě objeví i v přední části vozu.

Jak již bylo naznačeno dříve, design by se měl více přiblížit typu 964 a 993 z počátku 90. let. Ostatně, retrospektivní prvky se prý objeví na připravovaném malém Porsche, které již nenese interní označení „nová 914“ ale nyní „nová 356“.

Nové Porsche 911 se představí zřejmě na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011, takže přibližně za rok a půl. Do té doby se toho může ještě hodně změnit, ale již nyní víme, že diesel ani hybrid pod kapotou nové 911 zatím nebudou.

autoweb.cz, zdroj: autoblog.com

19.2.2010 8:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist