Nissan představuje nové duální vstřikovače

Motory Nissan budou nyní pracovat efektivněji.

Nissan právě představil novou technologii nazvanou Dual Injection System – duální vstřikovací systém. Jedná se o nový typ vstřikovacího systému, který pomůže především u malých benzínových motorů s nepřímým vstřikováním zvýšit účinnost pomocí lepšího „rozprášení“ paliva ve válci.

Každý válec má nyní dva vstřikovače v sacích kanálech a palivo se tak během procesu plnění válce rozpráší až o 60 % lépe. Tím se zvýší jak účinnost a výkon, tak klesnou i emise nespálených uhlovodíků a potažmo i CO2 – ke stejnému výkonu bude zapotřebí méně paliva.

Nissan chce tento systém duálních vstřikovačů použít u maloobjemových motorů v malých vozech, které by si příliš nerozuměly s přímým vstřikováním paliva. DIS je posle Nissanu jednodušší a spolehlivější než stavebně a technologicky náročnější systém přímého vstřikování – motory tak budou i levnější jak na výrobu, tak i servis.

Nissan tvrdí, že prostým zavedením tohoto systému se sníží spotřeba o 4 %, ale dalším laděním a zejména použitím variabilního zdvihu sacích a výfukových ventilů se dá spotřeba malých motorů snížit až o 10 % při současném zvýšení výkonu.

Nový systém duálních vstřikovačů se začne v motorech Nissanů uplatňovat od roku 2010 a zřejmě se objeví i pod kapotou vozů Renault. Francouzi totiž s Nissanem sdílí většinu technologií.

autoweb.cz

15.7.2009 9:11
Více o tématu: NissanpalivoRenault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist