Mini One D: na úspornou notu

Aspoň na papíře to vypadá, že tentokrát nebude dieselové Mini outsiderem modelové řady.

Naftová čtrnáctistovka od Toyoty byla nejhorší motorizací v první generaci znovuzrozeného Mini: slabá, hlučná a těžká. Dokázala připravit Mini o velkou část toho, co na něm bylo úžasné.

Obměna pohonných jednotek při nástupu druhá generace byla ale úplná. Stejně jako konstrukčně zastaralou benzínovou šestnáctistovku od Chrysleru vystřídaly moderní jednotky z kooperace BMW a PSA/Peugeot-Citroen, i původní diesel musel pryč.

Na uvolněné místo se nastěhoval notoricky známý čtyřválec 1.6 HDI. Kdysi nás bavilo vypisovat seznam všech evropských aut, která pohání, ale dnes už by bylo jednodušší jmenovat ta, v nichž ho nenajdete.

I zde má výkon 110 koní a točivý moment 240 Nm, který se díky krátkodobému zvýšení plnicího tlaku po přidání plynu zvýší na 260 Nm.

Zrychlení na 100 km/h trvá novému naftomilnému Mini méně než deset sekund (9,9 s) a také nejvyšší rychlost 195 km/h je výrazně vyšší než v první generaci. BMW udává kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km.

Místo standardně dodávané šestistupňové manuální převodovky si můžete připlatit za automat o stejném počtu rychlostí.

První test a video nového Mini hledejte na autowebu již příští týden!

autoweb.cz

16.1.2007 2:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist