Mercedes SL po mírném faceliftu

Na první pohled možná nic nepoznáte, ale to nevadí. Hlavní změny se odehrály pod kapotou.

Čtyři roky po uvedení poslední generace luxusního kabrioletu SL se automobilka rozhodla pro mírné úpravy. Změny vnějšího designu jsou jen nepatrné, zahrnují změněný přední nárazník s výraznějším V-profilem, mlhovky s chromovými rámečky, matně stříbrnou masku chladiče se třemi vodorovnými prvky, litá kola s novým designem a nová zadní světla.

Také v interiéru najdete jen diskrétní změny, nebyl totiž důvod měnit něco, co se osvědčilo. Najdete čalounění z ještě jemnější kůže, nové barevné kombinace, kovové lišty v prazích, řidič si určitě všimne nově tvarované kapličky s přístroji s pozměněným designem a změnily se i některé ovladače. Střecha se dokáže složit za pouhých 16 sekund a můžete si vybrat klasickou plechovou, nebo prosklenou.

Důležitější změny se ale odehrály v dlouhé přídi, kde předou dva nové motory (V6 a V8), nebo vylepšená verze V12. Základní model SL350 akceleruje na stovku za 6,6 sekundy, téměř o půl sekundy ryhleji, než jeho přímý předchůdce. Zároveň má ale podle Mercedesu o litr příznivější spotřebu a o 11 procent lepší výkon (272 koní). Model SL500 s nově vyvinutým osmiválcem disponuje silou 388 koní a 530 Nm a schopností pokořit stovku za 5,4 sekundy (předtím 6,2 s). Přestože výkon narostl více než o čtvrtinu, kombinovaná spotřeba podle automobilky zůstává na hodnotě 12,2 l/100 km.

Na špičce je dvanáctiválcový model SL600 s motorem V12 biturbo. Jeho výkon se zvedl na 517 koní a točivý moment na monstrózních 830 Nm, což znamená zrychlení na 100 km/h za 4,5 sekundy. Všechny motory dostaly nově laděné výfuky. Kromě automatické převodovky 7G-Tronic je za příplatek k dispozici ještě její vylepšená verze Sport, která v manuálním režimu umožňuje řadit o 30 procent rychleji a nabízí řadicí pádla pod volantem.

Vůz se dočkal vylepšeného systému aktivního podvozku ABS (Active Body Control), který zkrotil naklánění karoserie při dynamické jízdě o 60%, avšak stále zachovává vysoký jízdní komfort třídy SL. Za příplatek je pouze v SL350, jinak je v základní výbavě. Také řízení dostalo přímější převod a odezva motoru na plynový pedál by měla být díky novému ovládání ventilů spontánější. Vylepšeny byly i brzdy.

Faceliftovaný vůz bude mít premiéru začátkem března v Ženevě, hned potom se začne objevovat v evropských autosalonech.

Honza Koubek

20.1.2006 9:26

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist