Mercedes-Benz SL bude z karbonu

Nový roadster od Mercedesu radikálně zhubne díky širokému použití uhlíkových vláken.

Automobilky pochopily význam pevného a lehkého kompozitu a začínají vymýšlet, jak tuto technologii dostat do masově vyráběných aut. BMW se spojilo s výrobcem karbonových vláken SGL Automotive a spolupracují na vývoji dílů pro nové modely.

Mercedes-Benz to samé učinil s japonskou společností Toray Industries, která vyrábí textilní vlákna, ale také se orientuje na výrobu kompozitů. Toray Industries má přibližně třetinový podíl na světovém trhu, jedná se o největšího výrobce uhlíkových vláken. Díly dodává například i pro Ferrari.

Díky investicím automobilek a velkému odbytu dílů budou karbonové panely karoserie mnohem levnější než normálně. Proto budou i dostupné širšímu spektru zákazníků, protože se dostanou i do aut nižších kategorií, ne jen do milionových supersportů.

Jedním z „obyčejných“ aut, která dostanou velké množství karbonových dílů, bude nový roadster Mercedes-Benz SL. Karbon se objeví na pevné skládací střeše, která tak bude velmi lehká, a také na dveřích, kapotě a víku kufru. Díky tomu Mercedes SL shodí několik desítek kilogramů a to se projeví pozitivně na ovladatelnosti a spotřebě i emisích.

Díly pro nový Mercedes-Benz SL se budou vyrábět v továrně společnosti Toray ve Francii od roku 2012, kdy se nový roadster představí.

autoweb.cz

29.4.2010 8:43

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist