Mercedes-Benz CL

Atraktivní kupé od Mercedesu se chystá na podzim zvířit vody lukrativního trhu.

Německá automobilka má letitou historii luxusních kupé, ať už jde o modely SL nebo CL. A teď se chystá na trh zcela nový model CL, který má být novodobým vrcholem v segmentu aristokratických vozidel.

Ať už se na nové CL podíváte z jakékoli strany, nelze mu upřít notnou dávku elegance a drahého stylu. Nepůsobí agresivně jako šestkové BMW a na svou velikost vypadá mrštně. Oproti předchozí generaci narostlo ve všech směrech na finálních 5065 mm délky, 1781 mm šířky a 1418 mm výšky. Pokud budete hledat přesnější vyjádření nárůstu, pak vězte, že karoserie nabobtnala o celých 7,5 cm délky a 1,4 cm šíře.

Všechno má své důvody a nárůst je zapříčiněn několika aspekty. Primárně faktem, že se do kupé musela dostat nehorázná spousta chytré elektroniky, aniž by to jakkoli ovlivnilo vnitřní prostor, a pak tu máme kufr. Ten pojme bez uzardění 490 litrů zavazadel (pokud to tak lze vyjádřit), což není vůbec špatná hodnota.

Když si sednete dovnitř, najdete tu prakticky všechno, co si od kupé odrůdy CL můžete přát. Auto zdědilo spoustu vymožeností z top třídy S, takže tu najdete i bezpečnostní aparaturu PRE-SAFE Brake, který monitoruje situaci před vozidlem a v případě překážky dokáže sám zastavit. Výčet dalších funkcí by zabral celou stránku, takže jen velmi stručně. Kromě standardního ABS a stabilizačního systému tu máme ABC (Active Body Control), které se stará o nastavení podvozku v závislosti na aktuální situaci, ILS (Intelligent Light System) s pěti stupni nastavení bi-xenonových světlometů, aktivní tempomat, tunu airbagů, parkovací systém, chytrou klimatizaci s nezávislou distribucí vzduchových proudů, DVD rádio/přehrávač s navigací COMAND APS, intuitivní obslužný systém COMAND starající se o veškeré nastavení vozu, zvukovou aparaturu LOGIC7 s DVD měničem a samozřejmě nesmí chybět KEYLESS-GO, díky němuž vám stačí karta od vozu k nastoupení i startu motoru.

Kupé ovšem není pouze o elektronice. Jejich majitelé jdou především po stylu, luxusu a jízdních výkonech. Na výběr budou pro CL dva motory – osmi- a dvanáctiválcové benzínové agregáty. CL500 bude vybaveno pětilitrovým motorem V8 o výkonu 388 koní a točivým momentem 530 Nm v nijak závratných 2800 otáčkách, který jistě bude stačit na příjemnou dynamiku a totální převahu na většině silnic. Pokud by to ale někomu nestačilo, je tu top-model v podobě CL600. Ten má pod kapotou vidlicový dvanáctiválec s obsahem 6 litrů, který prošel výraznými úpravami. Nový model tedy překonává svého předchůdce s výkonem 517 koní a nehorázným krouťákem 830 Nm ve 3500 otáčkách. To všechno stačí na to, aby luxusní kupé akcelerovalo z nuly na sto během 4,6 vteřin, a zároveň spotřebovalo o 0,4 litru méně, než starší model. Pro oba motory je společná automatická převodovka vybavená systémem DIRECT SHIFT. Volič je na sloupku volantu, řidič má k dispozici pouze základní volby P, R, N a D. Signál pro převodovku je potom veden elektronicky bez mechanických táhel.

Krátce se můžeme zmínit o vnitřním uspořádání a materiálech. Kupé již tradičně postrádá B-sloupky, čímž zaručuje otevřený a provzdušněný prostor pro cestující. Ti se mohou pohodlně usadit na plně elektricky nastavitelných sedačkách, které mohou být navíc vyhřívané a odvětrávané (v CL600 sériově). Nová je i podpora bederní páteře stavitelným vzduchovým polštářem. Sedačky navíc prošly spoustou úprav tak, aby lépe podporovaly a držely své obyvatele při zachování veškerého komfortu a bezpečnosti. V interiéru samozřejmě majitelé najdou kilometry luxusní kůže a pravého dřeva, přičemž barevné variace jsou pouze na libovůli potenciálního kupce.

Na to, abychom dokázali popsat veškeré vymoženosti nového kupé, by nestačily ani čtyři články. Už jen z výše uvedeného výčtu je ovšem jasné, že nové CL bude ozdobou vrcholného segmentu luxusních kupé. Mercedes však opět dokázal, že lukrativní a stylová kupé jsou jeho výsostnou doménou.

autoweb.cz

13.9.2006 2:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist