Mercedes-Benz CL 63 AMG

Dosavadní model byl pokládán za druhé nejnesmyslnější auto na evropském trhu. Nejspíš proto ho vyrobili znovu a ještě šílenější.

Titulek vskutku není zavádějící. Velké kabrio SL 65 s dvojitě přeplňovaným dvanáctiválcem a monstrózními výkony stále vede neoficiální tabulku zcela zbytečných vozidel a kupé CL je hned v závěsu. Ale o tom se dnes bavit nebudeme, protože ať si kdo chce co chce říká, jsou to nádherná auta.

Když dojde řeč na tři písmena AMG, továrního úpravce vozidel Mercedes-Benz, všem automobilovým nadšencům se zježí chloupky na páteři. A když se řekne pařížský autosalon, napětí dostoupí vrcholu, protože je jisté, že výrobci vrhnou do záplavy světel spousty nových modelů, kterými se všichni budou následující čas zaobírat.

AMG. Tři písmena, která znamenají spoustu věcí. V zásadě vylepšení téměř dokonalého, specifický styling a trojciferná čísla v technických údajích. Nové CL jsme si představili včera, a tak vynecháme základní popis a výčet všech technických vymožeností. Místo toho se podíváme na to, co se z kupé stalo po zásahu techniků u AMG.

CL 63 AMG pohání masivní agregát z dílny AMG, který byl zcela od základů přepracován a přizpůsoben pro tento model. Jedná se o benzínový vidlicový osmiválec s obsahem 6,3 litru, který ze svých útrob vyždíme přitažlivých 525 koní a 630 Nm točivého momentu. Ačkoli jsou špičky položeny relativně vysoko (6800 a 5200 otáček), díky zpřevodování AMG slibuje dostatečnou zásobu pružného zrychlení téměř od volnoběhu. Ostatně – masivní kupé akceleruje z nuly na sto za minimálních 4,6 vteřiny a v rozletu ho zastaví až omezovač na obligátních 250 km/h.

Aby kupé bylo ovladatelné a zároveň schopno zastavit, nainstalovali technici vlastní sportovní podvozek, který plně spolupracuje s elektronickým systémem Active Body Control (ABC), a zároveň sadu sportovních brzd na obě nápravy. Standardně je potom CL 63 vybaveno elektronickými mozky systémů PRE-SAFE a na přání je možno dodat PRE-SAFE Brake a DISTRONIC PLUS. Na karoserii se pak usadily typické vzhledové a funkční úpravy z dílen AMG, na nápravách najdete elegantní ráfky a zároveň i drobné detaily v interiéru.

Auto si odbyde svou premiéru v Paříži, ale už teď můžete zadávat objednávky. Pokud nechcete špičkové CL 600 s přeplňovaným dvanáctiválcem, který pořádně nedokáže přenést svůj výkon na silnici, jeví se alternativa burácejícího osmiválce s mírně nižším výkonem velmi lákavě.

autoweb.cz

14.9.2006 3:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist