McLaren kontra AMG: bitva titánů!

Kdo z nich postaví supersport pro Mercedes-Benz? Oba! Tak tomu říkáme střet zájmů!

Kolegové z britského týdenníku Autocar zjistili, že jak britský specialista McLaren, tak německý ladič a úpravce AMG vyvíjejí nezávisle na sobě supersport s uprostřed uloženým osmiválcem. Obě auta by měla být k dostání v roce 2010 a půjdou si jedno druhé přímo po krku.

Tenhle souboj se chystal už delší dobu. Zatímco AMG dělá pro Mercedes všechno možné a většinou mu zlepšuje image, spolupráce s McLarenem se zřejmě za ideální označit nedá. Mercedes si už v roce 2004 stěžoval, že super-GT Mercedes McLaren SLR je moc těžký a vůbec, že si ho zkrátka představoval jinak.

Už od začátku prodeje tohoto stuttgartského hot-rodu ale za zády pánů z Mercedesu stáli hoši od AMG a netrpělivě jim klepali na rameno, že by to zvládli líp a ať jim dají šanci.

Vypadá to, že jí dostali, jenže se zároveň zdá, že Britové nehodlají bitevní pole jen tak vyklidit. Prostě si svůj plánovaný osmiválcový supersport postaví a basta. I kdyby neměl nést trojcípou hvězdu – nakonec, ikonický McLaren F1 se také proslavil jen pod jejich jménem. Nový vůz by se mohl jmenovat F2, zatímco sporťák připravovaný u AMG dost možná ponese název Mercedes-Benz SLC.

McLaren F2

Původně speciál pro Mercedes, ale když ho Němci nechtějí, cpát jim ho nebudou. Na základech projektu P8, který měl jako lehčí a levnější supersport doplnit SLR, může vzniknout čistokrevný nástupce legendárního McLarenu F1. Projekt P8 šel dobře, ovšem když se v roce 2004 Mercedes ocitl ve finanční ztrátě, jeho mainstreamové modely měly závažné potíže s kvalitou a SLR se nedočkal tak kladného přijetí, jak se očekávalo, práce na supersportu byly zmraženy.

McLaren má tedy šanci dokázat, že na to ještě má. Podle špehů z okolí už ve Wokingu jezdí několik prototypů, maskovaných karoseriemi Ferrari 360. Zdá se, že nosnou konstrukcí vozu bude karbonový monokok.

Plnoprávný nástupce už 15 let starého McLarenu F1 by měl mít vidlicový dvanáctiválec, ale protože současná pravidla Formule 1 povolují jen osmiválce, může se v menším McLarenu klidně objevit i motor V8. Pokud ano, dají se čekat tendence postavit auto co možná nejlehčí.

Mercedes-Benz SLC

Německá firma AMG, která se laděním a úpravami silničních i závodních Mercedesů zabývá už čtyřicet let, chce ovšem dokázat, že umí supersport postavit lépe, než McLaren.

Podle posledních zpráv dostali ladiči od mateřské automobilky zelenou a koncept jejich snažení se očekává na jarním ženevském autosalonu. Je dost těžké spekulovat, jaký vlastně bude, ví se jen to, že ho bude pohánět přeplňovaný osmiválec AMG, možná nový šestilitr s jedním, či dvěma turbodmychadly. Jde o motor, jehož vývoj byl prozatím pozastaven, ale může se kdykoli rozběhnout.

Nový vůz bude menší a lehčí než SLR (logicky, když si na to Mercedes u SLR stěžoval) a je dost pravděpodobné, že si vypůjčí některé konstrukční díly z existujících modelů Mercedesu.

Pokud budou reakce na ženevský koncept pozitivní, výroba by se mohla rozběhnout snad v roce 2009.

autoweb.cz, Autocar

29.6.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist