Mazda Taiki a nová generace rotačního motoru

Hodně odvážný koncept bude oficiálně odhalen na autosalonu v Tokiu, ale my máme podrobnosti už teď.

Konceptu, nazvanému Mazda Taiki, nelze upřít tvarovou odvahu. Když se nad tím ale zamyslíte, je logickým pokračováním studií, nazvaných Nagare, RyugaHakaze, které tuto vlnu organického designu odstartovaly. Pod futuristickou karosérií se ovšem nachází spousta technologií, které můžeme v sériové výrobě čekat už co nevidět. Nicméně pokud jde o design, jedním z určujících prvků byla aerodynamika a nelze vyloučit, že je vzdáleným předobrazem směru, kterým se budou ubírat sportovní modely Mazdy.

Asi nejdůležitější novinkou je dvoukomorový rotační motor Renesis, označený 16X. Pohání zadní kola, má větší „zdvih“ a objem zvětšený na 2×800 ccm, tedy celkem 1,6 litru. Inovace (včetně nového přímého vstřikování) by měly zlepšit termální efektivitu, snížit spotřebu a především zlepšit průběh točivého momentu v celém poli otáček. To je dobrá zpráva, protože Wankely se sice vyznačují přímo báječně hladkým chodem až do závratně vysokých otáček, ale v běžném městském provozu jim schází zátah „odspodu“.

Přestože je téměř jisté, že odvážnou záď konceptu v sériové výrobě v nejbližších letech nenajdeme, je příjemné vidět mezi všemi těmi předsériovými „koncepty“ skutečnou studii, něco, čemu jsme jako děti říkali „auto budoucnosti“. Aspoň je vidět, že se v designovém studiu Mazdy nikdo nefláká…

Honza Koubek

3.10.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist