Maybach 62S

Čtvrtý model znovuzrozeného výrobce luxusních limuzín a k tomu ještě nová vlajková loď. „S“ znamená „Speciální“.

Chcete nějaká ta „nej“? Dobře, tohle je nejvýkonnější stroj, který se kdy dostane do rukou služebního šoféra. Přeladěný dvanáctiválec Mercedes AMG má totiž výkon 612 koní.

Celý model je přizpůsobený předpokladu, že majitel bude sedat výhradně na zadních sedačkách, které poskytují ten nejvyšší standard luxusu, prostoru a výbavy, jaký si můžete představit.

Z vnějšku „esko“ poznáte od béžného modelu 62 snadno, například podle výrazné chromové mřížky chladiče, upravených světlometů, nebo nových dvacetipalcových kol. Speciální je také lak, černý nebo stříbrný odstín, nabízený pouze pro model 62S. Navíc se objevila také možnost perleťově bílého laku. Potenciál vozu prozrazují obrovské ploché koncovky výfuků.

Vývojáři si dali za úkol téměř nemožné – vylepšit také interiér. Už u „standardní“ verze si zákazník může navymýšlet téměř cokoli, ale u 62S dostane na míru ušité kombinace těch nejkvalitnějších materiálů, ručně zpracovaných a sestavených s maximální přesností. Úplně nově je zpracované čalounění z jemné kůže.

O naprosto bezproblémový přísun výkonu se stará již zmíněný dvanáctiválec AMG. Objem šest litrů doplňuje dvojice turbodmychadel a vodní mezichladič. Kromě 612 koní má motor také mamutí nálož točivého momentu – elektronicky omezenou na kulatých 1000 Nm, dostupných v rozmezí 2000 – 4000 otáček.

Když se objeví padouši, řidič jen upozorní svého zaměstnavatele, aby si držel svůj koňak a pak může rozjet ohromnou limuzínu na stokilometrovou rychlost za 5,2 sekundy. Tedy o dvě desetiny rychleji, než Impreza STI… Problém tedy nastane pouze v případě, že by měl padouch nějaký supersport, protože nejvyšší rychlost Maybachu je elektronicky omezena na 250 km/h.

Exkluzivita motoru je podtržena plaketou s podpisem mechanika, který celý motor dával dohromady. Ano, u takto výjimečných pohonných jednotek teď u AMG platí pravidlo „jeden motor, jeden muž“.

Na rozdíl od speciální verze kratšího modelu – 57S, u kterého se předpokládá, že za volant čas od času usedne i majitel, zachovali vývojáři u 62S měkký podvozek o kterém tvrdí, že představuje absolutní špičku v komfortním cestování.

Maybach tak pokračuje v tradici z dvacátých a třicátých let, kdy byla jeho auta také stavěna primárně pro zákazníky s osobním řidičem.

Honza Koubek

6.11.2006 5:28

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist