Kit od SKN pro Porsche 911 Turbo

Pokud je vám těch 480 koní v 911 Turbo málo, SKN vám nabízí tuning skoro zadarmo.

Přídomek Turbo za číslicí 911 znamená, že máte co dělat s fenoménem přemotorovaného monstra, jehož fyzika jízdy na limitu se dá přirovnat k vrženému kladivu. Kdo neumí kroutit volantem a k plynovému pedálu přistupovat citlivě, ten jde raději o dům dál. Časem ale Porsche Turbo zcivilnělo a stalo se přijatelnějším i pro ty, jejichž řidičské schopnosti zrovna nedosahují kvalit poloboha.

Proto se vyrojilo několik schopných úpravců, kteří ke vrozenému charakteru Porsche přidávají více síly a brutality. Příkladem budiž legendární RUF CTR, který vynikal schopností projíždět celou Severní smyčku konstantním osmiminutovým driftem.

Dnes tu máme německého tunera SKN. Ten se díky bohu do Porsche 911 Turbo nepustil rozbrušovačkou a kladivem. Místo pravěkých nástrojů použil moderní počítače a vědecké mozky.

Pro vaše Porsche Turbo tak nabízí tři velmi sofistikované kity, jejichž cena je ve výsledku naprosto směšná a působí jako příplatek za lité patnáctky na obyčejnou Fabii.

První stupeň, který je jednoduše nazvaný Stage 1, zvedne výkon na 520 koní (série má 480 koní) a točivý moment na 715 Nm (v sérii 620 Nm). Úprava se skládá z přepracovaného sání s jiným filtrem a velmi důsledného přeprogramování řídící jednotky. Z 0 na 200 km/h se dostanete již za 11,9 sekundy, a tak cena 2990 eur (75 000 korun) hraje opravdu nepodstatnou roli.

Připlaťte si dalších 1000 eur (25 000 korun) a v kitu Stage 2 dostanete navíc nový výfukový systém a další zásah do řídící jednotky. Výkon tak vzroste na 540 koní a točivý moment na 740 Nm. Na stovku zrychlíte za 3,4 sekundy a na dvoustovku už za 11,4 sekundy.

Za další tisícovku eur dostanete s kitem Stage 3 ještě lepší výfuk s kompletními svody, jež pomůžou popostrčit výkon až na 566 koní a točivý moment na 760 Nm. Na 100 km/h dosprintuje takto upravené Porsche Turbo za 3,1 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy. To je jen o sekundu horší čas, který potřebuje Porsche Carrera GT. Maximální rychlost se posune na 320 km/h.

SKN nabízí rovněž posílený podvozek a hlavně brzdovou soustavu, vše samozřejmě za odpovídající příplatek. Vybrat si můžete i několik druhů a typů poctivých kovaných kol, ale jinak můžete vaše Porsche 911 Turbo nechat v naprosto sériové podobě.

Když to shrneme, příplatek 4990 eur (125 000 korun), za který dostanete o 86 koní a 140 Nm více je opravdu směšný a bude otázkou, zda Porsche na takovou výzvu nějakým způsobem odpoví, například posílením základního modelu nebo nabídkou vlastního příslušenství. Vždyť i příplatkové luxusní kožené čalounění stojí do nového Porsche víc. My tedy máme jasno v tom, čemu bychom dali přednost.

autoweb.cz

21.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist