Hybridní koncept Citroën C-Métisse

Citroën v Paříži představí efektní čtyřdveřové kupé, poháněné hybridním šestiválcovým turbodieselem.

Koncept C-Metisse je čtyřdveřový čtyřmístný Grand Tourer, který má kromě atraktivního vzhledu a luxusního interiéru zaujmout také vynikající dynamikou a ekologickým provozem. Citroën C-Métisse je totiž vybaven systémem hybridního pohonu, známého již z C4 HDi Hybrid, avšak se dvěma podstatnými rozdíly. Jednak je součástí pohonného ústrojí šestiválcový turbodiesel HDi  o výkonu 208 koní s filtrem pevných částic DPFS, pohánějící přední kola a spolupracující s 6-stupňovou automatickou převodovkou. Dalším rozdílem proti C4 je umístění dvou elektromotorů v zadních kolech, přičemž každý z nich disponuje točivým momentem 400 Nm a výkonem 20 koní. Výhodou tohoto řešení je pohon všech kol v případě potřeby akcelerovat nebo při špatných adhezních podmínkách. C-Métisse zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 6,2 sekundy, pružnou akceleraci z 80 na 120 km/h stihne za 4,2 sekundy a kilometr s pevným startem zdolá za 25,4 sekundy. Díky hybridnímu pohonu přitom kombinovaná spotřeba činí pouze 6,5 l/100 km.

Karoserie

Co se týká vzhledu, C-Métisse je neobvykle nízký (pouze 1,24 m) a široký (2 m). Délka karoserie, vyznačující se také dlouhou kapotou a nepatrným zadním převisem, činí 4,74 metru při třímetrovém rozvoru. Tvůrci dosáhli s ohledem na velikost auta nízké hmotnosti 1400 kg včetně baterií, koeficient odporu vzduchu činí 0,30.

Přístup do interiéru je velmi snadný díky čtveřici dveří navzájem protisměrně otevíraných dveří. Přední dveře se vyklápějí vzhůru, jak jsme zvyklí například u Lamborghini, zatímco zadní se zvláštním způsobem odklápějí dozadu. Dveře také v zájmu odstranění problémů při nastupování do velmi nízkých aut zasahují až do střechy.

Interiér

Ve futuristickém interiéru čalouněném bílou kůží se čtyřmi nezávislými sedadly má každý cestující možnost nastavit si klimatizaci podle svých potřeb. Řidič má většinu ovládacích prvků soustředěných na volantu s pevným středem, startuje se tlačítkem na stropě jako v letadle. Zajímavostí je, že si řidič může kromě polohy volantu a pedálů přizpůsobit své sedadlo pouze výškově, takže nijak neomezuje cestujícího za sebou.

Jan Cacek

6.9.2006 1:41

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist