GM plánuje na rok 2011 supermoderní motor!

Ještě není nic jisté, ale prosakují informace, že General Motors chce v blízké budoucnosti zavést technologii zvanou... DOHC.

Cože? Co je to za nesmysl? Ne, opravdu, neděláme si legraci. Přímo z automobilky uniknul dokument, který naznačuje, že v roce 2011 by se mohl objevit motor V8 6.2 DOHC, tedy se dvěma vačkovými hřídelemi přímo v hlavách válců. Novinka je to proto, že GM už doslova desítky let piluje kontrukci motoru OHV s vačkovou hřídelí těsně nad klikovkou a sérií zdvihátek, ovládajících samotné ventily. Tenhle systém vyšel v Evropě z módy už před lety, ale znáte to – jiný kraj, jiný mrav.

Dokument, o kterém mluvíme, je interní memorandum o dohodě mezi firmami GM, Delphi a UAW. Mimo jiné se v něm dočtete, že se GM zavázalo vyvinout osmiválcový motor „páté generace“ o objemu 6,2 litru a se systémem ventilů DOHC, který bude určen pro platformu C3XX. To je kódové označení platformy GMT 900, kterou používá řada velkých „full-size“ pick-upů a SUV.

Kromě systému DOHC bude motor páté generace využívat i variabilního časování ventilů, který má už současný osmiválec čtvrté generace (testovali jsme ho minulý týden v modelu Cadillac Escalade). Nový motor bude ale pravděpodobně mít čtyři ventily na válec, takže by časování mohlo být ještě účinnější. Příjemným překvapením je i fakt, že se počítá s implementací aktivního fuel managementu (AFM), nebo technologie deaktivace skupiny válců při nižší zátěži.

V dokumentu se píše také o náhradě za menší motor 5,3 V8, za který zaskočí nová jednotka zatím neznámého objemu. Ta však zůstane „pushrod“, tedy OHV se zdvihátky.

Honza Koubek

3.10.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist