Ford F-150 SVT Raptor

Může být pick-up a náklaďák terénní a zároveň sportovní? Teď už ano.

Ford znovu dobývá nová teritoria, stejně jako tak učinil v roce 1993 s model F-150 SVT Lightning, který byl prvním ostrým pick-upem svého druhu. Následoval Dodge Ram SRT10 s motorem z Viperu, který byl možná ještě hrozivější, ale prostě nebyl první.

Nyní Ford odhaluje ultimativní verzi modelu F-150, která má sloužit hlavně k velmi rychlému převozu dřeva, kamení a plechovek piva mimo zpevněné komunikace. Označení SVT Raptor tentokrát skrývá opravdu schopné terénní auto, které nezastaví snad nic.

Obyčejně platí, že se úpravy zaměřují především na sportovní verze silničních modelů, ale tentokrát se sportovní oddělení automobilky Ford zaměřilo právě na pracovní pick-up. Místo snižování podvozku a instalace křehkých karbonových difuzorů byl podvozek náležitě zvýšen a zesílen, aby umožňoval autu skákat přes písečné duny a jiné terénní nerovnosti. Zdvih předního pérování je plných 340 mm, zadního pak 284 mm a aby mohl automobil nabrat i v písku a hlíně pořádnou rychlost, trakci zajišťují pneumatiky BFGoodrich All-Terrain o rozměru 315/70 R 17, které prý přináší novou technologii a směsi, aby byl vůz schopný jak mimo asfalt, tak také dostatečně kultivovaný a ovladatelný na něm.

Základním motorem je osmiválec Triton 5,4 l o výkonu 320 koní a točivém momentu 530 Nm. Později dorazí i větší jednotka 6,2 l s ještě lepšími parametry. Převodovka je prozatím automatická pětistupňová, ale časem bude v nabídce i tradiční manuál pro ještě lepší kontrolu při jízdě v terénu. Dobrodruhům budou mimo asfalt pomáhat i elektronické uzávěrky diferenciálů a další vymoženosti jako kontrola pro sjíždění svahů a stabilizační systém, který se přizpůsobuje stylu jízdy a který jde také úplně vypnout.

Ford chce schopnosti tohoto vozu prezentovat v dálkové soutěži Baja 1000, což je nepřetržitý sprint napříč pouští, něco jako zmenšený Dakar. Ford se dušuje, že automobil bude startovat v maximálně sériovém provedení, jen s nutnými bezpečnostními prvky jako ochranným rámem a hasícím přístrojem.

Cena vozu zatím nebyla stanovena, ale podle amerických zvyklostí bychom se jí měli spíše zasmát. Proto, jestli hledáte něco opravdu unikátního, byste neměli váhat se složením zálohy u dovozce amerik. Tohle auto bude rozhodně stát za to. Pokud je vám těch 320 koní málo, počkejte si na nějaký z tuningových kitů, které pomocí kompresoru a hodně hlasitého výfuku vyženou výkon za hranici 550 koní. Několik úpravců už totiž oznámilo, že se do Fordu F-150 SVT Raptor pustí.

autoweb.cz

5.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist