autoweb.cz > Ferrari > Ferrari 599 GTO oficiálně
Ferrari 599 GTO oficiálně
Ne, nezapomněli jsme na Enzo, tohle Ferrari 599 GTO má větší výkon a je rychlejší. Vážně. Na testovacím okruhu Fiorano zajelo čas 1:24, což je o celou sekundu rychleji než právě supersport Ferrari Enzo.
Automobilka příchod ostrého modelu 599 avizovala už dávno, ale pořád se jeho představení oddalovalo a neustále jsme dostávali nepřesné nebo zavádějící informace. Teď už ale máme všechno potvrzené a víme, že Ferrari 599 GTO má vpředu uložený atmosférický dvanáctiválec 6,0 l o výkonu 670 koní v 8250 ot./min. a točivém momentu 620 Nm v 6500 ot./min. Tenhle motor byl jen s minimálními úpravami převzat z experimentálního supersportu Ferrari 599XX.
Sekvenční šestistupňová převodovka schopná řadit za 60 milisekund pomáhá k akceleraci na stovku za 3,35 sekundy, propracovaná aerodynamika zase k dosažení rychlosti 335 km/h. I díky drobným změnám umí karoserie Ferrari 599 GTO generovat při rychlosti 193 km/h přítlak 144 kg. Karbon-keramické brzdy zas pomáhají se zpomalením ze 100 km/h na 32,5 metru.
V interiéru najdete spoustu karbonu, aby se hmotnost udržela v mezích. I tak ale tohle Ferrari váží 1605 kg, protože zákazníci si ho například bez klimatizace představit neumí. Řidič má také k dispozici ovladač nastavení stabilizačního systému a kontroly trakce a také nastavení elektromagnetického podvozku.
Ještě nevíme, kolik bude Ferrari 599 GTO stát. Stejně nám to ale může být jedno, protože Ferrari si bude zákazníky pečlivě vybírat. A, pokud víme, my na jejich seznamu vážených zákazníků nefigurujeme.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Ferrari 599 GTO |
---|---|
0-100 km/h (s) | 3,35 s |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový dvanáctiválec 65° |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 5999 |
Kompresní poměr | 11,2 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 92,0 x 75,2 |
Převodovka | sekvenční šestistupňová |
Poháněná kola | zadní |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 493 kW / 670 k při 8250 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 620 Nm při 6500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 417,4 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 335 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 17,5 l (411 g/km CO2) |
Objem nádrže (l) | 105 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4710 |
Šířka (mm) | 1962 |
Výška (mm) | 1326 |
Rozvor náprav (mm) | 2750 |
Provozní hmotnost (kg) | 1605 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | ale no tak... |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | no vážně, nechte toho! |
Zavazadlový prostor (l) | 320 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | tohle vás zajímat nemusí |