autoweb.cz > Ferrari > Ferrari 4×4
Ferrari 4×4
Tady opravdu nepůjde o žádné off-roady. Ferrari chce rozhodně zůstat výrobcem sporťáků, ale zároveň nechce přijít o výhody pohonu všech kol. Při prudkém rozjezdu, nebo na vlhkém povrchu totiž pohon zadních kol prostě nestačí přenést všechny ty stovky koní a dochází ke zbytečným ztrátám.
Ve vyšších rychlostech je ovšem nejvýhodnější pohon zadních kol, takže je nesmysl vyvíjet těžkou a výkon ubírající stálou čtyřkolku. Ferrari tedy dumá nad připojitelným pohonem předních kol, který by pomocí elektronicky ovládané spojky poslal točivý moment na přední kola, pokud by na těch zadních došlo ke ztrátě trakce.
Jestli vám to připadá povědomé, možná to bude tím, že Ferrari zkoušelo podobný systém propašovat do monopostu F1. Sériový systém je vyvíjen tak, aby šel použít v klasických supersportech s motorem uprostřed, ale i ve velkých GT s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Je pravděpodobné, že systém bude buď přímo propojen s ovladačem Manettino, nebo bude mít vlastní několikastupňové nastavení, které řidiči umožní zvolit si míru „pomoci“ při rozjezdu. Všechno to zní docela pěkně a i když tento systém nelze považovat za přímou konkureci pro vozy Lamborghini se stálým pohonem všech kol, určitě bude zajímavé počkat si na první reálné jízdní zkoušky.
Honza Koubek