Detroit Auto Show: Nissan Bevel

Ford očividně není jediný, koho před Detroitem napadlo postavit koncepční crossover s asymetrickým uspořádáním dveří.

Na první pohled má Bevel podivuhodně mnoho společného s Fordovým konceptem Airstream. Oba jsou to crossovery mezi MPV a čímsi nespecifikovaným. Oba vypadají, ehm, nezaměnitelně. A oba mají asymetricky řešené dveře.

Jenže zatímco Airstream se uvnitř snaží o atmosféru obývacího pokoje, Bevel je zaměřen výhradně na svého primárního uživatele: svobodného muže ve věku mezi 45 a 60 lety, který aktivně pěstuje nejrůznější koníčky.

Interiér je rozdělen do tří zón: komfortní, užitkové a technologické. Té první vévodí superpohodlné sedadlo řidiče. Celý přístrojový panel po otevření dveří odjede dopředu a nahoru, aby usnadnil nastupování či vystupování. To by při použití konvenční techniky nebylo možné, konstruktéři tedy sáhli po elektronickém řízení, brzdách i plynu.

Druhá, „velicí“ zóna spojuje řidiče s Bevelem i s vnějším světem. Plně digitální přístrojový panel umožňuje kromě víceméně obvyklých věcí (telefonování, audio atd.) třeba dálkově ovládat zámky či topení ve svém domě.

Do třetí, užitkové zóny spadají všechna sedadla kromě řidičova. Jejich konstrukce je uzpůsobena tomu, že po většinu času budou sklopené do podlahy – zadní strany jsou potaženy stejným materiálem jako dno zavazadelníku. „Chtěli jsme obklopit řidiče patřičným pohodlím a luxusem“, vysvětluje viceprezident severoamerického designérského centra Nissanu Bruce Campbell, „ale zbytek auta je navržen s tím, že bude věčně špinavý nebo poškrábaný.“

Takže konečně to správné auto po české kutily?

autoweb.cz

8.1.2007 2:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist