Corvette ZR-1 se šestiválcem?

V zákulisí se šušká, že příští Corvette ZR-1 bude mít o dva válce méně.

Chevrolet Corvette ZR-1 se ještě ani pořádně neprodává a už se žhavě diskutuje o nástupci, který bude, jak se dá pochopit, odvozen od chystané Corvette C7.

Nechceme teď šířit paniku a způsobit srdeční příhodu skalním fanouškům, ale první informace ze zákulisí General Motors hovoří o tom, že budoucí Corvette ZR-1 dostane šestiválec. Sice dopovaný dvěma turbodmychadly, ale pořád to bude – v porovnání se současným osmiválcovým reaktorem – jen malinké chrastítko.

Důvod je každému jasný a pokud se vám na mysl derou hesla jako eko, bio, green a podobně, nebudete daleko od pravdy.

Dokonce se někdo zmiňoval i o změně koncepce s uložením motoru uprostřed, ale to několik dobře informovaných lidí popřelo, Corvette C7 bude nadále používat klasickou koncepci s motorem vpředu. Největší změna se dá očekávat pod kapotou. Kompresorem přeplňovaný osmiválec 6.2 l, který dává naprosto politicky a sociálně nekorektních 638 koní a 819 Nm, bude možná nahrazen zelenějším šestiválcem 3.6 l se dvěma turby. Nová jednotka bude prý vycházet z atmosféricky plněného motoru Cadillacu CTS (v silnějším provedení s přímým vstřikováním zde dává 306 koní).

Zdroje uvnitř automobilky potvrzují, že Chevrolet testuje dvakrát přeplňovanou verzi tohoto motoru a že v nejzákladnějším provedení má výkon lehce přes 400 koní. To by mohlo sice stačit k pohonu základní Corvette C7, ale k rozpohybování nejsilnější verze s označením ZR-1 by bylo potřeba něco výbušnějšího. Díky přeplňování by sice bylo možné dostat z tohoto motoru tři rozdílné výkony pro všechny modely Corvette (základní C7, silnější Z07 a nejvýkonnější ZR-1), ale vyprodukovat něco okolo 600 koní ze šestiválce by bylo finančně tak náročné, že by se to automobilce nemohlo vyplatit.

Současné modely na tom nejsou se spotřebou nijak katastrofálně, i samotná ZR-1 dokáže podle novinářů mimo město jezdit za nějakých 15 l/100 km. Je to sice daleko od americké směrnice CAFE, která požaduje průměrnou spotřebu všech automobilů značky na 6,75 l/100 km, jenže Corvette není auto, kterých by se prodávaly desetitisíce.

Současná Corvette Z06 jezdí mimo město za 9 l/100 km (americká norma funguje jinak než ta evropská) a překonat tohle číslo s dvakrát přeplňovaným šestiválcem nebude jednoduché, protože třeba Nissan GT-R spotřebuje mimo město 11,2 l/100 km. Doufejme tedy, že u GM zvítězí zdravý rozum nad zeleným zatemněním a fanoušci se dočkají, alespoň u nejsilnějšího modelu, tradičního osmiválce.

autoweb.cz

22.8.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist