Co týden dal: uspěchaná odhalení

Přestože mezitím se nic velkolepého nedělo, začátek i závěr týdne byly docela senzační. Na světlo boží se dostala jedna předčasně odhalená škodovka a jedno předčasně odhalené Volvo. A jeden obzvlášť poťouchlý kvíz...

Pondělí
Nejedno první kafe týdne se rozprsklo po monitoru, když Škodovka naprosto nečekaně zveřejnila první fotky nové Fabie – plné tři měsíce před oficiální premiérou na ženevském autosalonu. Pro jednou si dovolíme trochu domýšlivosti a budeme si myslet, že na uspíšeném zveřejnění podoby nového auta měly podíl i naše špionážní snímky. Aspoň maličký. Prosím. Cože? Vážně ne? No tak ne, no.

Otestovali jsme čerstvé auto roku, jímž je pro následujících dvanáct měsíců Ford S-MAX, a poprvé po dlouhé době dáváme pánům porotcům za pravdu.

Mitsubishi přišlo s fotkami Lanceru, od kterého si slibuje navýšení prodejů v USA a Evropě. To Lamborghini má opačný problém – jeho šéf by rád viděl, kdyby příští rok prodávali o něco méně.

Úterý
Kdo ví co inspirovalo Honzu k zamyšlení nad atributy pravého sporťáku. Mazda CX-7 Adrenaline to asi nebyla – držák jízdních kol v seznamu Honzových požadavků nenajdete.

Nový Opel Astra sedan to asi také nebyl. Jeho parametry spíš než ke sportování svádějí k úvahám o víkendové cestě na chalupu.

Poněkud mimo tradiční mantinely chalupářského života uvažují v Americe a v Mnichově. Zatímco za oceánem se rozhodli, že začnou měřit spotřebu paliva nějakým rozumným způsobem, BMW volí jako jeden z významných propagačních kanálů internet. Prý je pro ně důležitý. Chápeme, to je i pro nás. Dostáváme díky němu výplatu.

Středa
Šéf Nissanu zčistajasna prozradil tolik informací o novém Skylinu, že se nám to ani nevešlo na hard-disk. Jo, a nebude se jmenovat Skyline. Ale my mu tak budeme stejně říkat, protože jsme líní pamatovat si nějaká písmenka.

Aby nebyla nuda, promluvil i další velký šéf – Wendelin Wiedeking z Porsche. Prohlásil, že Volkswagen (v němž Zuffenhausenští mají třicetiprocentní podíl) by mohl ohrozit Toyotu. Zní to jako blábol, ale Wiedeking dokázal během několika let proměnit skomírajícího výrobce sporťáků v nejziskovější automobilku světa.

Jedním z klíčových kroků Porsche byl vstup do segmentu SUV. Cayenne ale ve srovnávacím testu nenajdete – dnes proti sobě stanuli výhradně sedmimístní drobečkové. A rozdali si to na rozbahněném poli.

Rušno však bylo nejen na poli, ale i na poli technologií. Firma Valeo našla odběratele pro svůj bezvačkový motor, zatímco firma Hartge našla někde v regálu vidlicový desetiválec z BMW M5 a protože nikde jinde zrovna nebylo místo, nacpali ho do trojkového kupé.

Čtvrtek
Kia si oblíbila Slovensko do té míry, že tam utratí další miliardy. Ehm, a nechcete raději investovat do slibného automobilového portálu? My bychom ani miliardy nepotřebovali, stačily by nám stovky milionů.

To bychom si pak mohli dovolit i služební Veyron, ale z vrozené skromnosti by nám možná stačilo i něco obyčejnějšího. Třeba cokoliv z naší hitparády pěti nejzábavnějších aut do milionu.

Evropská unie zase jednou propadla pocitu, že čím víc zákonů, tím dokonalejší společnost, a připravila zákon o povinném filtru pevných částic, který by od roku 2011 měla mít všechna dieselová auta.

Pátek
Až na to, že tou dobou už nemusí být filtr pevných částic vůbec potřeba. Automobilky totiž vidí dál než byrokraté.

Těžko říct, jak daleko uvidíte z oken hotelu Peninsula v Hong Kongu. Ale když pro vás pošlou takovýto hotelový taxík, továrnu na průmyslová hnojiva jistě pod okny mít nebudou.

Ale třeba by tam mohli mít továrnu na iPody, jimiž se nechali inspirovat designéři Volva při návrhu konceptu XC60. iPodem je dnes inspirované, zdá se, úplně všechno. Co takhle vymyslet něco originálního, pánové? Třeba takový Ford Mustang sedan, to by bylo panečku něco.

A ještě speciální útěcha všem, kteří tento týden neuhádli náš poznávací kvíz. Rozhodně jste nebyli sami🙂

Jirka Červenka

15.12.2006 3:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist