Co týden dal: tuning a blázni

Událostí týdne byla bezesporu hradecká tuning party. Ale všimněte si, že poslední dobou neuběhne týden, aby nějaký evropský politik nedal průchod své nenávisti k autům a jejich řidičům.

Pondělí
Zdá, se, že čtenářstvo autowebu je ve svém přístupu k tuningu poněkud rozpolceno: ačkoliv v anketě většina z vás tvrdí, že je jim tuning, potažmo tuning party putna, naše velká reportáž z Hradce Králové byla suverénně nejčtenějším článkem první poloviny týdne.

Podle Richarda, který v Hradci byl, má úroveň českého tuningu mírně vzestupnou úroveň. Nic tak hnusného jako tenhle výtvor od ASMA Design prý ve východočeské metropoli k vidění nebylo.

Možná lidé z ASMA zamýšleli svoje dílo jako prostředek k odrazení zlodějů. To by mohlo fungovat. Pokud však žijete v Americe, věděli bychom o něčem jednodušším

Ale pozor! Tamní policie je šikovnější než kriminálníci a jen tak něčeho se nezalekne! Třeba by těm statečným chlapíkům nenahnala strach ani představa spojení kultovního osmiválce Hemi s hybridním ústrojím. Byť je to v očích pravověrných větší zhůvěřilost než krmení divokých koček shnilým ovocem.

Úterý
Tuning netuning – kdo do Hradce nejel, může jen litovat. Vyhlašovali jsme tam totiž Miss Tuning a Miss Autoweb.

Na tuning party dorazila rovněž plejáda supersportů. Doufejme, že jejich majitelé nepotřebovali předjezdce z tohoto bizarního příběhu

Další cestou, jak zabránit poškození vzácného auta, je nejezdit s ním. Proč taky ošoupávat vzácný originál, když můžete pro každodenní ježdění použít repliku?

Víkendová cesta do Chorvatska dá ale zabrat všem stejně. Ať už pojedete ve Ferrari 250 GTO, nové Hondě CR-V nebo starém Peugeotu 306.

Středa
Chovanci ústavu zvaného Evropská komise se budou opět zabývat záchranou hříšného lidstva. Tentokrát podebatují o tom, zda by se neměla zakázat sportovní auta.

Třeba pány politiky rozlítila nedávná tragická nehoda, zaviněná účastníkem „závodu“ Gumball 3000. Nyní sice vychází najevo, že dotyčný pirát silnic nejel v okamžiku nehody nijak extrémní rychlostí a navíc z místa neštěstí neprchl, jak se tehdy psalo. Ale co na tom…

Pokud by šílený nápad pánů byrokratů prošel, ztratili bychom spoustu pozoruhodných aut. Na kahánku by jistě mělo i připravované Audi RS6.

Jiná evropská organizace, Euro NCAP, se místo vymýšlení blbostí věnovala užitečné práci a rozbila Dodge Caliber.

Čtvrtek
BMW zahájilo frontální útok na poli bestiálních twin-turbo dieselů, zatímco Alfa Romeo v tajnosti připravuje supersportovní sedan s motorem V8 a chytrým pohonem všech kol.

Pohonnou jednotku stejné koncepce testuje i Lamborghini pro svoje Gallardo – i když pro něj to na rozdíl od Alfy znamená posun dolů.

Mitsubishi Lancer
si bude muset vystačit s polovičním počtem válců, ale nepochybujeme, že přinejmenším verze Evo bude stát za to.

Už se těšíme na první test. Snad v té době nebude zase probíhat nějaký Kryštof

Mimochodem, Češi prý nechtějí dovážené ojetiny. Hmm. A vysvětlí nám někdo, proč je tedy kupují jako na běžícím pásu?

Pátek
Nebudeme zapírat – svezení v Lamborghini Gallardo byl i pro nás, kteří jsme už seděli v lecčems, fakt zážitek. Lépe řečeno, byl to zážitek pro Honzu Koubka, jelikož my ostatní v Sosnové nebyli. Má holt někdo kliku…

Ale čert vem Lambo. Až nás pozve McLaren na prezentaci svého nového supersportu, pojedu já. A na konkurenční projekt Mercedesu vyšleme Richarda.

Prozatím bychom vzali zavděk i něčím skromnějším. Třeba takové BMW řady 1 kupé s twin-turbo motorem o výkonu přes 300 koní by nebylo k zahození.

Vždycky jsme mysleli, že parní stroj se hodí leda tak k pohonu lodí či lokomotiv. Jenže to jsme se pletli. Na páru mohou jezdit také auta – a zatraceně rychle!

Pánům z Evropské komise by se parní rychlostní speciál nejspíš nelíbil. Oteplování, ledovce a tak. Znáte to. Aspoň že proti novému Volkswagenu Passat BlueMotion nemohou namítnout ani zbla. Zatím…

Jirka Červenka

29.6.2007 12:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist