Co týden dal: smutné prvenství

Jestli jste dnes ráno marně čekali u dálnice na průjezd účastníků „závodu“ Gumball, už nejspíš víte proč. Poprvé za dobu jeho existence zemřel vinou gumballistů člověk.

Pondělí
Tým BMW Sauber vzal aktuální monopost F1 na Nordschleife, kde žádná efjednička nejela od proslulé Laudovy nehody, po níž místní překřtili rychlou levou zatáčku mezi Ex-Mühle a Bergverkem na „grillkurve.“ Při tempu, jakým Nick Heidfeld jel, tedy žádné grilování nehrozilo.

Koubek přišel po týdnu stráveném v nejluxusnějším Lexusu do práce a choval se divně. Nechal si otevírat dveře a dožadoval se oslovení „pane továrníku.“

Opravdoví továrníci možná jezdí do práce na zadním sedadle, ale ve volném čase mnoho z nich raději řídí – třeba nějakou novinku od Porsche.

Činili se ovšem i výrobci aut pro pracující lid. Volkswagen představil motor TSI bez turba a Peugeot oznámil, kdy oznámí něco víc o novém modelu 308.

Úterý
Byl podzní večer, první Máj, večerní máj byl lásky čas a hrdliččin zval ku lásce hlas, kde borový zaváněl háj. Dál je tam něco o mechu a slavíkovi, ale to už neznám.

Středa
Časopis Carauto, který se od většiny tuzemských motoristických periodik liší zejména tím, že se dá číst (což jsem tvrdil už předtím, než jsem tam začal pracovat, a tvrdím to i nyní, když už tam zase nepracuji), nás přizval k účasti na velkém srovnávacím testu sedmi malých aut.

Byli jsme rádi, samozřejmě. Mohli by v tom pokračovat, ale příště ať nás koukají pozvat k testování něčeho ostřejšího.

Chlapíci v AMG se rozhodli, že nový Mercedes C v jejich podání bude mít výkon 450 koní, zatímco chlapíci od Lexusu dospěli k závěru, že chtějí mít hybridní pohon ve všech modelech včetně supersportovního LF-A.

Čtvrtek
I my, odpůrci tuningu, uznáváme, že existuje několik málo tuningových firem, které auta neprzní. Ale Hamann k nim rozhodně nepočítáme. A tragikomické plagiátory už vůbec ne.

Šéf největší české automobilky odchází v červnu do důchodu, koncern již rozhodl o jeho nástupci. Ten bude mít na co navazovat, protože škodovce se v poslední době neuvěřitelně daří.

Ale nejenom jí. Věřili byste, že Češi loni vyrobili na čtvrt milionu aut?

Pátek
Ještě včera jsme na vystrašené dotazy našich známých odpovídali tvrzením, že za devět let konání excentrické šaškárny jménem Gumball se nikomu z nezúčastněných nic nestalo. Bohužel to už neplatí.

„Tajný závod“ letos skončil předčasně a prozatím je jeho další osud nejistý. Jestli se bude konat i napřesrok, budete potřebovat nějakou stylovku.

Pokud vaše ambice a příjmy na roadster za patnáct milionů nestačí, mohla by vás zajímat Mazda3 sedan. Je dobré auto, ale s nepříliš šťastně nastavenou cenou. A bude to mít ještě horší, až na trh dorazí velký – a určitě ne drahý – Fiat Linea.

A na závěr se ještě krátce vrátíme k našemu srovnávacímu testu nové Škody Fabia a jejich rivalů. Jestli jste test četli, víte, že jsme jí vytýkali slabý motor. Táborská firma Brisk tuhle svízel vyřešila vskutku elegantním způsobem…

Jirka Červenka

4.5.2007 4:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist