Chrysler Sebring

Modelový rok 2007 přinesl několik změn i u Chrysleru. Jestlipak k lepšímu?

Sebring se mimo jiné honosí několika klíčovými slovy jako „dechberoucí“, „úchvatný“ či „vášnivý“. Chrysler je celkem spokojen s úspěchem mafiánské limuzíny s označením 300, což komentuje tím, že velký koráb předefinoval pojmy v třídě větších limuzín. Velmi odvážné tvrzení, obvzlášť na evropském trhu. Nicméně i tak to automobilce nebrání kasat si triko a propagovat nový Sebring.

Novinka prošla faceliftem a několik větších změn se událo i pod kapotou a uvnitř vozu. Na přídi najdeme nezaměnitelné prvky americké příslušnosti – širokou masku, velkou mřížku před chladičem, jediněčně tvarovanou kapotu a mlhovky. Z boku potom nelze přehlédnout šikmo postavené B sloupky a jakousi nahrbenost celého vozu kupředu. Šéf designu neváhá prohlásit, že Sebring navázal na designové prvky např. Mercedesu CLS a hodnotí celkový vzhled jako spojení dynamiky a atletického nadání. Ehm..

Uvnitř není problém identifikovat řadu provedených změn. Celý vnitřek je odrazem křídlovitého znaku automobilky, vládne v něm dvoubarevná kombinace (šedá a ještě šedivější, popř. béžová a ještě béžovější v případě koženého čalounění) a jak Chrysler tvrdí, jednou z nejdůležitějších změn je upravení řidičovy pozice, takže teď sedí o celých 6 cm výš, aby lépe viděl na silnici. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60:40. Důraz byl kladen především na kvalitu zpracování, což opět šéf vývoje komentuje tak, že německá a japonská konkurence bude mít neklidné spaní.

Kromě vizuálních prvků do interiéru pronikla řada elektronických systému, z nichž sluší zmínit především MyGIG, což je centrální informačně-zábavný systém s obřím dotykovým displejem na středové konzole a potom také SIRIUS či UConnect. První se stará o satelitní rádio (až 125 kanálu hudby, zábavy a informací) a druhý o propojení zařízení přes Bluetooth a hlasovou kontolu nad důležitými funkcemi.

Pod kapotu se nastěhovaly nové motory. Chrysler se hodně orientuje na ekonomiku provozu, a tak snad úplně poprvé nacpal nad přední nápravu turbodiesel i pro americký trh. Benzínová škála začíná na základním čtyřválci s objemem 2.4 litru (173 koní), pokračuje před šestiválec 2.7 (189 koní) a končí sametovým 3,5-litrovým V6 s výkonem 235 koňských sil. Foukaná nafta je známý dvoulitr od VW se 140 koňmi a sympatickou spotřebou. Protože má být Sebring jednou z prvních vlaštovek ekonomicky žíznivých vozidel, můžeme zmínit i udávanou průměrnou spotřebu u zážehových agregátů. Základní čtyřválec má mít kombinovanou spotřebu kolem 8 litrů, slabší šestiválec potom 8,6 litru a nejvýše postavený šestiválec pak údaje neudává. Dlužno dodat, že V6 2.7 může spalovat také etanol. Všechny motory půjde spřáhnout s novým automatickým šestikvaltem, který má zaručit klidný a sametový běh, ale zároveň i sportovní styl řazení a mnohem razantnější akceleraci.

Chrysler doufá, že nový Sebring trošku sníží věkovou hranici potencionálních zákazníků. Tím, že hraje na dynamickou a moderní notu snad přitáhne mladší populaci a aktivní mladé páry či manažery. Přejme mu štěstí.

Mezi evropskými motoristickými novináři se totiž dají zaslechnou trochu jiná slova, než jakými srší propagační oddělení Chrysleru. Jako například „odpudivé“, nebo „nudné“. Panuje názor, že svými „dynamickými“ vlastnostmi a vzhledem přitáhne maximálně dynamicky smýšlející seniory. Ať už to vezmeme z jakékoli strany, na Sebringu toho příliš zajímavého nenajdeme a bojíme se, aby nešlo pouze o průměrný automobil americké výroby. V tom případě by v Evropě mohl mít velké problémy se seberealizací. Úspěchu nebo alespoň zájmu, které zažil Dodge Caliber či nový Avenger, se s největší pravděpodobností Sebring nedočká. Můžeme se samozřejmě mýlit, ale dost o tom pochybujeme.

autoweb.cz

25.9.2006 11:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist