autoweb.cz > autosalon > Carrozzeria Touring Superleggera: vzkříšení
Carrozzeria Touring Superleggera: vzkříšení
Koncept BMW M1 Homage nebyl jediným – a nejspíš ani tím největším – překvapením letošní automobilové přehlídky Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Tyto dvě kreace má na svědomí italská karosárna Carrozzeria Touring Superleggera. Kupé A8 GCS není jen převlečené Maserati Coupé, i když by se to z fotek mohlo zdát. Firma se nešíří o tom, z čeho a jak ho postavila, nicméně délkou 4,2 m patří A8 GCS o jednu velikostní kategorii níž než jeho předpokládaný vzor.
To v případě vozu Bellagio Touring je očividné, kde se vzal: dárcem orgánů je Maserati Quattroporte. Ačkoliv odveze čtyři lidi a až 500 litrů nákladu, je tento na zakázku vyráběný kombík schopen dosáhnout rychlosti 275 km/h. Po sklopení zadních sedadel (ano, v Maserati!) činí objem nákladového prostoru 1500 litrů. Bellagio Touring váží 1910 kg, tedy o 50 kg víc než sedan Quattroporte.
Jak je u podobných projektů dobrým zvykem, přestavba probíhá v úzké spolupráci se zákazníkem, aby výsledný produkt dokonale odpovídal jeho představám. Konkrétní cenu Carrozzeria Touring Superleggera neuvádí, jelikož prý závisí na požadavcích klienta.
Carrozzeria Touring vznikla už v roce 1926 a bývá jí připisováno autorství konstrukční filozofe „superleggera“, jejímž základem bylo použití trubkového rámu z tenkostěnných trubek a hliníkových panelů karoserie. Za současným vzkříšením kdysi slavné firmy stojí nizozemská společnost Zeta Europe BV, která koupila práva na název Carrozzeria Touring. Obnovená firma sídlí v Miláně.
autoweb.cz