Caresto V8 Speedster

Možná víte, že v Las Vegas právě probíhá SEMA show, autosalon všech možných úpravců a výrobců doplňků pro automobily. A že jich (nejen) v Americe je!

Není žádným velkým překvapením, že většina tiskových zpráv, které nám z města hazardu přišly, se týká upravených pick-upů. Terénní pick-upy, sportovní pick-upy, supersportovní pick-upy, fashion pick-upy, street tuner pick-upy (vážně). A pochopitelně desítky různě vytuněných Hummerů. Američani to prostě mají jinak.

Abyste ale viděli, že proti amerikám a proti americké automobilové kultuře nic nemáme, jednu z těch zpráv jsme vybrali. Netýká se, pravda, pick-upu a navíc je  – ehm – ze Švédska, ale přesto je to amerika jako řemen.

Tenhle ručně postavený hot rod má na svědomí chlápek s typicky americkým jménem Leif Tufvesson, který je… taky ze Švédska. Kdysi pracoval ve vývojovém centru firmy Volvo a zjevně to na něm zanechalo trvalé následky. V rámci léčby ovšem v roce 2004 vyhrál prestižní cenu Hot Rod of the Year. Mezitím pracoval ještě u Koenigseggu, takže o jeho kontruktérských schopnostech není nejmenších pochyb.

Svou poslední kreaci pojmenoval Caresto V8 Speedster, přičemž to „V8“ znamená osmiválec firmy Volvo (nevyléčil se) uložený uprostřed auta. Celý vůz je ručně vyrobený z hliníkových trubek a panelů z karbonových vláken, v Tufvessonově dílně kousek od Ängelholmu na jihu Švédska. Na nápravách najdete tlumiče Öhlin a rozložení hmotnosti činí 60/40 vpředu/vzadu.

Tufvesson tvrdí, že při stavbě dbal především na dobré jízdní vlastnosti, takže by tohle auto při trochu dobré vůle mohlo být spíš Sport Rod, než hot rod. Jízdní vlastnosti totiž nikdy nebyly zrovna doménou tradičních hot rodů.
Auto je vyrobené s hnidopošskou precizností, panely karoserie lícují s milimetrovou přesností a ručně čalouněný kožený interiér je doslova mistrovským dílem. Vládne mu retro nálada, přestože volant, řadicí páka, ovladače i palubní přístroje jsou ze sériových vozů Volvo.

Z něj pochází i motor, jak už jsme řekli, a také šestistupňová převodovka. Osmiválci se ovšem dostalo ladičské kůry, jenže možná jiné, než vás teď napadlo. Skandinávská ladičská firma BSR ho totiž přestavěla tak, aby bez problémů fungoval na ekologičtější Ethanol. O výkonech jsme se ovšem zatím nic nedozvěděli.

Tufvessonovi trvala stavba téměř dva roky, ale zato stihnul vyrobit dva identické exempláře. Liší se jen barvou. Podle jeho slov to sice dělal jako svého koníčka, ale zároveň by byl rád, kdyby se pro jeho auto našli kupci. Rád by vyrobil aspoň šest exemplářů, přičemž cena jednoho se odhaduje na 2,5 milionu švédských korun, tedy zhruba 7,5 milionu těch našich.

Je to dost peněz, jenže Caresto V8 Speedster není žádný podomácku uplácaný kit car. Stačí se podívat na odnímatelnou pevnou střechu, tři vestavěné zpětné kamery, promyšlenou techniku zadních světel, počítačem obráběné detaily na celém autě – od os pro kola, přes přední světla osazená xenony firmy Hella, až po panel ve kterém ústí výfuky – to všechno dokazuje, jak pečlivě Tufvesson celé auto promyslel a s jakou nesmírnou pozorností k detailům ho vyrobil. A navíc, jak jsme slyšeli, zvuk osmiválce od Volva se mu podařilo vyladit do pořádného závodního rachotu… Teď už jen ta Sportka, aby konečně vyšla.

Honza Koubek

31.10.2006 5:29

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist