Bristol Fighter T

Jak to dopadne, když distingovanému Angličanovi nasypete do odpoledního čaje trojitou dávku kokainu?

Bristol už nějakou dobu vyrábí své nové exkluzivní kupé Fighter a jeho mírně posílenou variantu Fighter S. Když říkám mírně posílenou, myslím tím, že dostala desetiválec z Viperu, laděný na 620 – 660 koní.

Podle výzkumů automobilky to ale některým zákazníkům přišlo pořád trochu málo. Vskutku, doba rozvážných gentlemanů soutěžících v pomalém kouření dýmky již zřejmě pominula… Bristol jde ale s dobou a ctí heslo „náš zákazník, náš pán.“ Už v roce 1980 použil u svého modelu Bristol Beaufighter turbodmychadlo – jako první automobilka ve staré dobré Anglii.

Tentokrát tedy vzali turbodmychadla hned dvě a naroubovali je na osmilitrový desetiválec z Viperu. Ježí se vám vlasy už teď? V tom případě se pořádně chyťte židle: výsledný výkon překonává samotný Veyron: 1026 koní v 5600 otáčkách. Litrový výkon tedy činí 129 koní.

Zatímco v základním modelu Bristolu Fighter máte v 3500 otáčkách na povel směšných 714 Nm točivého momentu, ve Fighteru T je to 1224 Nm. A tahle hodnota vám vydrží až do chvíle, kdy v 6000 ot./min. zasáhne omezovač. Ve čtyřech a půl tisících se dokonce dotkne hodnoty 1409 Nm!!!

Malovýrobce automobilů udělal na karoserii i konstrukci vozu několik funkčních změn. Výfuky ústí do boků, vzadu se objevil nový difuzor, který snížil součinitel odporu vzduchu na 0,27, karoserie je o 30% tužší ve zkrutu, podvozek ztvrdnul a klesl o 10 mm, přední stabilizátor je o 25% tužší a kompletně byla předělána geometrie všech kol, která obouvají pneumatiky 285 x 19 palců vpředu a 335 x 19 palců vzadu.

Uvnitř najdete odlehčený sportovní interiér s palubní deskou z frézovaného hliníku, závodními sedačkami a přístroji s pozadím v barvě vámi vybraného koženého čalounění.

Chcete vědět, kolik stojí? My bychom to rádi věděli taky.Výrobce ale zatím žádnou cifru nezamumlal. Nicméně, Fghter S stojí zhruba 11 milionů, takže bychom to viděli na nějaké dva, tři milionky navrch.

A jízdní výkony? Stovku uděláte za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je teoreticky 434 km/h, ale automobilka jí elektronicky snížila na (podle tiskové zprávy) „zcela dostačujících“ 360 km/h. Motor bude v té chvíli točit příjemných 4500 ot./min. A na čaj o páté už se nikdy nezpozdíte!

Honza Koubek

7.11.2006 4:44

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist