Bristol Fighter T

Jak to dopadne, když distingovanému Angličanovi nasypete do odpoledního čaje trojitou dávku kokainu?

Bristol už nějakou dobu vyrábí své nové exkluzivní kupé Fighter a jeho mírně posílenou variantu Fighter S. Když říkám mírně posílenou, myslím tím, že dostala desetiválec z Viperu, laděný na 620 – 660 koní.

Podle výzkumů automobilky to ale některým zákazníkům přišlo pořád trochu málo. Vskutku, doba rozvážných gentlemanů soutěžících v pomalém kouření dýmky již zřejmě pominula… Bristol jde ale s dobou a ctí heslo „náš zákazník, náš pán.“ Už v roce 1980 použil u svého modelu Bristol Beaufighter turbodmychadlo – jako první automobilka ve staré dobré Anglii.

Tentokrát tedy vzali turbodmychadla hned dvě a naroubovali je na osmilitrový desetiválec z Viperu. Ježí se vám vlasy už teď? V tom případě se pořádně chyťte židle: výsledný výkon překonává samotný Veyron: 1026 koní v 5600 otáčkách. Litrový výkon tedy činí 129 koní.

Zatímco v základním modelu Bristolu Fighter máte v 3500 otáčkách na povel směšných 714 Nm točivého momentu, ve Fighteru T je to 1224 Nm. A tahle hodnota vám vydrží až do chvíle, kdy v 6000 ot./min. zasáhne omezovač. Ve čtyřech a půl tisících se dokonce dotkne hodnoty 1409 Nm!!!

Malovýrobce automobilů udělal na karoserii i konstrukci vozu několik funkčních změn. Výfuky ústí do boků, vzadu se objevil nový difuzor, který snížil součinitel odporu vzduchu na 0,27, karoserie je o 30% tužší ve zkrutu, podvozek ztvrdnul a klesl o 10 mm, přední stabilizátor je o 25% tužší a kompletně byla předělána geometrie všech kol, která obouvají pneumatiky 285 x 19 palců vpředu a 335 x 19 palců vzadu.

Uvnitř najdete odlehčený sportovní interiér s palubní deskou z frézovaného hliníku, závodními sedačkami a přístroji s pozadím v barvě vámi vybraného koženého čalounění.

Chcete vědět, kolik stojí? My bychom to rádi věděli taky.Výrobce ale zatím žádnou cifru nezamumlal. Nicméně, Fghter S stojí zhruba 11 milionů, takže bychom to viděli na nějaké dva, tři milionky navrch.

A jízdní výkony? Stovku uděláte za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je teoreticky 434 km/h, ale automobilka jí elektronicky snížila na (podle tiskové zprávy) „zcela dostačujících“ 360 km/h. Motor bude v té chvíli točit příjemných 4500 ot./min. A na čaj o páté už se nikdy nezpozdíte!

Honza Koubek

7.11.2006 4:44

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist