Brilliance chystá druhé podání

Čínský výrobce smrtících sedanů si na Evropských trzích vylámal zuby. Zachrání ho nová síť dealerů?

Značce Brilliance patří naše uznání za to, že jako první z čínských automobilek předvedla modelovou řadu, z které se nedělá mdlo už na první pohled. Když proto v roce 2007 vyrazila první auta do Evropy, ozdobená sympatickými cenovkami, vypadala budoucnost pro Brilliance růžově. Plán, který nemohl selhat, měl jedinou chybu: selhal. Majitele si mezi stovkami milionů Evropanů našlo pouhých 502 vozů BS4 a BS6. Po třech letech proto automobilka hodila ručník do ringu.

Nebo to tak pár týdnů vypadalo: Číňané vyhlašují další pokus. Plánování je tentokrát pečlivější, v německém Ginsheimu už vznikla společnost Shenhua Europe GmbH, která bude kontrolovat operace ve všech zemích Starého kontinentu. Distribuci náhradních dílů, smluvní vztahy s dealery i záruky, to vše chce Brilliance napříště řešit v Německu. Na místo šéfa nového importéra nastoupil Eberhard Niering, který doposud zastával vysokou pozici v Hyundai Europe.

Má však automobilka se současnými modely vůbec šanci? Druhý pohled totiž k autům od Brilliance tak laskavý není. První rána přišla již několik měsíců před premiérou modelu BS6. Německý autoklub ADAC jej podrobil sérii nárazových testů podle metodiky EuroNCAP a udělil mu jedinou hvězdičku. O pár měsíců a řadu úprav později si auto vylepšilo skóre na tři hvězdy, ale škody už nešlo napravit. Pozdější aféra s BS4, které ADAC možná neprávem ocenil čistou nulou, zkázu dokonala. Prodejům nepomohla ani pochybná kvalita aut.

Jenže to vše lze napravit, když ne jinak, tedy novými, lepšími modely. Skutečnou katastrofou byl doposud mizerný marketing. Zákazník si těžko koupí auto, o kterém neví. Prvním úkolem Shenhua Europe proto bude dostat mezi lidi samotné slovo Brilliance. Pokud se to podaří, zákazníci přijdou.

20.5.2010 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist