BMW M3: nové informace

Osmiválec bude mít krouťák jako Porsche Carrera S a přitom váží méně než šestiválec v současné M3.

PR oddělení BMW nám dalo pár dnů, abychom vydýchali fascinující novou M3, a dnes znovu rozdráždilo naše chuťové buňky zveřejněním nových údajů o pohonné jednotce.

Potvrzují se dřívější dohady, že vidlicový osmiválec pro M3 vznikl ubráním jednoho párů válců z pětilitrového motoru pro M5 a M6. Obavy z negativního vlivu těžké pohonné jednotky na legendární jízdní vlastnosti M3 nicméně nejsou na místě: celohliníková jednotka váží 202 kg, tedy o 15 kg méně než stávající řadový šestiválec!

Díky proměnnému časování sacích i výfukových ventilů double VANOS stačí čtyři litry objemu k výkonu 420 koní a hutnému točivému momentu 400 Nm. Ještě impozantnější než tyto parametry je však hodnota, v níž zasáhne omezovač otáček: za 8300 ot./min. by se nestyděla leckterá motorka. Točivosti motoru přitom nebylo dosaženo na úkor zátahu odspoda. 85% maxima točivého momentu, tedy 340 Nm, je k dispozici již ode dvou tisíc otáček.

Obavy nemusíte mít ani o přesné dávkování plynu a okamžité reakce – každý válec má svoji vlastní škrticí klapku, stejně jako v M5/M6. Řídicí jednotka je chytřejší než česká ministerstva dopravy a životního prostředí dohromady. Nepřetržitě zpracovává signály z padesáti (!) různých senzorů a upravuje polohu škrticí klapky, zapalování a vstřikování pro každý válec zvlášť.

A to ještě není všechno. Stejně jako modernizovaná řada 1 dostane i nová M3 funkci rekuperačního brzdění, při němž se energie vzniklá při zpomalování mění na elektrickou. Nechybí ani chytrý alternátor, který si dá pohov, kdykoliv není jeho služeb potřeba. Výsledkem jsou nižší energetické ztráty motoru a tím i vyšší účinnost (zkrátka to míň žere).

Zdá se, že BMW je připraveno zadupat Audi RS4 do země. Čekání na první test M3 bude nekonečné.

autoweb.cz

23.3.2007 9:23

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist