17010.jpg

BMW M s dieselem či jako hybrid? Již brzy…

BMW

Když může mít znáček M obézní mastodont, tak proč ne třeba dieselový kombík nebo hybrid?

Diskuze

31 komentářů

    Luky

    "určitě budeme jedni z prvních, kteří to udělají"

    To kecá, Škodovka montuje výkonné diesely do sportovních vozů už několik let 🙂

    Sklenk@

    u tebe má škodovka sportovní modely? 😀

    spíš si řikám že automobilky než aby dělaly nejrychlejší model s benzínem a nižší s naftou, tak udělaj nějakej sportovně paskvilovej sporták. Stačí se kouknout na alfu, ta má diesel všude. Subaru už taky chystá ten upravenej diesel jako variantu v benzínu 2.5 u modelu Impreza WRX. A ted todle….

    Aspon že přiznaj že diesel na sportovní auto ještě nemá, přece jenom mě (zaritýmu odpůrci nafty pro sportovní auta) by až tolik nevadila nafta, pokud by neměla tak děsnej zvuk (což si troufám říct, že u BMW už neni) a kdyby výkon narůstal podle otáček a né ve 2 500 otáčkám turbo kopanec jak kráva a od 3 500 otáček turbo grand canion. Jestli někomu ve vývoji sportovních dieselů věřim, tak je to BMW ale benál je a vždycky bude benál

    Luky

    No jasně, vždyť mají znáček RS, néé? 🙂

    turbo

    hehe,bravo

    Xander_Cage

    Když vidím tuhle zprávu tak se mi chce brečet. Kde jsou stará dobrá BMW M a vynikající šestiválcový motor z modelu E46 (S54B32). Zase blbí ekologové a greenpeace a bůhví kdo všechno co má v názvu zeleň. Škod nám automobilovým fandům.

    A navíc my nechceme gigantická těžká auta s dieslem a znáčkem M. My chceme lehká auta s velkýmy benzénovými motory. Tímto doufám mluvím za všechny fandy automobilových klasik a starých dobrých časů.

    Sedrik

    Klidně i s malými (ale výkonými) benzínovými motory 🙂

    Divize M mě v poslední době nepřestala nepříjemně překvapovat – je vidět, že se z toho znáčku stal prostě módní doplněk a kdejakej manager ho prostě na "tom svým báwu" prostě musí mít, ale protože přece nebude jezdit za patnáct, tak chce "prostě dýzl, vole".

    Myslel jsem, že //M kaři dělají auta pro radost svou a automobilových nadšenců, ale tak tomu bylo asi kdysi. Nevím, jestli je to jen můj názor, ale ja bych si z momentální nabídky M divize nevybral. Pro mě je jasným favoritem M3 E 46 – všechno od té doby, co vyjelo z bran této továrny má blíž a blíž k těhotnýmu hrochovi :/

    Škoda

    honza b

    nová 5 GT se mi líbí, je to mix suv – kdo je starší a potřebuje vyšší posez, kvůli vystupování a nastupování, tak je to fajn a není to tak obludné, jako např. X6….

    martin

    lehká auta s velkými benzínovými motor

    by ti měl někdo pustit ten 6válec na nohu, abys věděl o čem píšeš 😉

    PS: velkým(y) benz(é)novými…

    Xander_Cage

    JJ sorry moje gramatika + klávesnice = chyby .Moje blbost 🙂

    apo

    Konečně někdo mluví o hybridu dle mého gusta – s převodovkou a ne s variátorem z Babetty. Možné mírné zhoršení efektivity v rukách řadového řidiče – konzumenta bude v rukách zkušeného fandy eliminováno a navíc přijde vhod ekologicky naspořený výkon a dobrý pocit.

    Falta

    M, bylo vždycky písmenko pro pár nadšenců, včetně mě. Ale v dnešní době se jede na prachy, ne na pocity pár fandů. Když jim to bude vydělávat prachy, může jim bejt jedno že tím ničí prestiž M. Prestiž u těch pár fanoušků….

    ori

    Nevím, jak vám, ale mně přijde, že si v BMW s divizí ///M dělají z lidí čím dál větší prdel (pardon – srandu) …nejdřív na nás vyvalí takové sranečky, jako sou ti "sportovní" sloni (slovo sportovní berte jako ironické) a poté nás obohatí informací, že se někdy pod kapotu divize M dostane nafťák… chápete to? …divize M a diesel? …no jooo, už to není jako kdysi, kdy M-kový hoši dělali jenom sportovní náčiní, které vám při každém rozjezdu a následném vjetí do zatáčky prokolovali krev tělem 4x rychleji, než je zdrávo… jde to s nima z kopce a já si myslím, že pro skalní fandy Motorsportu už nebude význam toho jednoho magického písmene ///M tolik znamenat, jako v dřívejších dobách… je mi líto, co divize M dělá, ale nějak tomu nezabráníme a můžeme jen zaplakat, co bude dál

    Michal

    Opravdu musí člověk zaplakat, diesel chápu do rodinného kombi, nebo manažerské limuzíny, se kterou se najezdí x tisíc km ročně, ale do divize M? Nemají snad zákazníci možnost vybrat si z normálních modelů? M pro mně byly vždy ultimativní sportovní vozy, (sám bych jednou chtěl BMW E30 M). Vždyť to je jako kdyby Lotus začal montovat do Elise/Exige diesely, protože mají větší kroutící moment. No nic, je to pomalý konec jedné legendy, ale co se dá dělat.

    mk111

    Nechapem, co stale mate vsetci proti dieslom. Ved v clanku sa jasne pise, ze este momentalne taky motor neexistuje, tak ako mozete nieco odsudzovat, ked ani nemate predstavu ako to bude jazdit? Technika ide v tomto smere velmi rychlo dopredu a kludne sa moze stat, ze sa pride na riesenie, ktore vykonovo, zvukovo a spotrebou moze prekonat benzinove motory. Podla mna su toto vsetko len nazory zarytych nostalgickych ludi, ktori nehladia do buducna a stale ziju v istej minulej predstave. Pre mna za mna, nech to jazdi aj na mocovku, ked to bude dosahovat vysoke vykony. A o to predsa v divizii M ide, dosahovat co nalepsie vykony a skvele ovladanie.

    Vavris

    ano, v té předposlední větě jsi to vystihl dokonale – ať to jezdí na cokoliv, když to bude dosahovat vysoké výkony, takhle dneska uvažuje obrovské procento lidí. A automobilky jim to plní. Jenže se mi přímo vnucuje jeden citát Colina Chapmana – "S vysokým výkonem jsi rychlý na rovince, s nízkou hmotností jsi rychlý všude". Tohle je ten rozpor, dneska je vysoce výkonné opravdu kde co, ale sporťák, aby člověk pohledal.. Máš pravdu, že diesely se vyvíjí velmi rychle, ale pochybuji, že by v dohledné době nějakým zázrakem točily 8.000 a ztratily polovinu hmotnosti při zachování rozumné míry spolehlivosti. Ono, v dnešní době skutečně není problém vyšvihat ty diesely do nedávno nereálných čísel, ale proč myslíš, že nejpopsanější knížky mají BMW *35d ??

    Charger

    přesně tak, ten citát Colina Chapmana by se měl tesat do kamene

    Bubaak

    Chapmana je věčná škoda 🙁

    Co se výkonu týče, souhlasím s Colinem. Není tomu tak dávno co jsem šoferoval Proton Satria GTI (honě moc stary Mitsu Colt 1,8 s podvozkem Lotus) a mohu všechny ujistit, že i když to nemělo ani 160k. Tak zábavností to zadupávalo do země nejednoho zadohraba s 2x větším výkonem…

    f4o

    uplne s tebou suhlasim az na poslednu vetu. poznam cloveka co ma *35d, jeden z prvych modelov uvedenych na trh s tymto motorom (verzia s 272ps), najazdenych peknych par 10tis km… a zatial bez problemov…

    ale spat k divizii M. suhlasim s diskutujucim vyssie: Sklenk@, s tym, ze ak niekomu veri vo vyvoji "sportovych dieslov" tak je to bmw (pripadne porsche ak spravi vlastny diesel), ale rozhodne si nemyslim, ze v dohladnej dobe zacnu tocit diesle efektivne 7-8tis a zaroven budu vyrazne lahsie. (napriek tomu, ze spominany 35d sa chova na diesel fakt linearne a ma charakter pomerne podobny benzinu, t.j. ide efektivne aj medzi 4-5tis otackami a oplati sa ho vytacat, co pri vacsine dieslov neplati – osobna skusenost s 35d, myslim ze ten motor je fakt vynikajuci)

    avsak pri vsetkej ucte si myslim, ze sucasne diesle nedosahuju a ani tak rychlo nebudu dosahovat uroven dobrych benzinovych motorov (hlavne co sa tyka tych otacok) ibaze by vyvoj benzinovych motorov na par rokov uplne zastal…

    ako priklad by som uviedol porovnanie dvoch naozaj spickovych motorov, benzinoveho a diesloveho. 35i a 35d od bmw. oba maju 3l a dve turba. 35i v novej 7er (740i) ma 326ps a 35d ma mat v novej upravenej verzii cca 306ps (zatial ma 285ps). samozrejme 35d ma vyssi krutiaci moment, ale aj napriek tomu je rovnake auto s motorom 35i rychlejsie ako s motorom 35d a nezaostava dokonca ani v pruznom zrychleni, ktore ma 35d skutocne vynikajuce. a o zvuku (pri vsetkej ucte k zvukovemu prejavu 35d, ktory je podla mna na pomery dieslov velmi dobry) ani nehovorim. rovnako o tom, ze 35i ma rozsah pozitelnych otacok sirsi…

    skratka pri vsetkej ucte k sucasnym dieslovym motorom, co sa tyka sportoveho charakteru na benziny zatial nemaju a som presvedceny, ze ani ich "najblizsia generacia" na ne mat nebude.

    jaaaj este som pri oblubenosti dieslov v sr a cr zabudol na jeden podstatny argument. spotrebu. je mi luto, ale ak sa bavime o autach za 70-100tis eur (a viac), navyse s privlastkom "sportove", pride mi kus nepatricne, ak pri najazdenych 50tis km rocne (pre lepsie pocitanie) v aute s touto cenou bude niekto riesit ci rocne zaplati za benzin o nejakych 2500eur viac ako za naftu… (ved to je bezna cena za jednu priplatkovu polozku vo vybave tejto kategorie aut) nevraviac o tom, ze naklady na udrzbu naftoveho motora zvyknu byvat vyssie… (ok tych 2,5tis eur sa moze zdat na prvy pohlad vela, ale berne do uvahy nadobudaciu cenu takehoto auta, naklady na palivo pri rocnom najazdeni 50tis km, naklady na poistku, servis, gumy atd. atd…) a ide niekomu neda spavat ekologia, tak by podla mna namiesto napriklad 300konoveho bmw 335i/d mal vyplnit objednavku na pripravovane 316d ktore bude v medziach dopravnych predpisov jazdit hlboko pod 6 a nehrat sa na po okreskach driftujuceho a po dialnici 200km+ jazdiaceho ekologa v trojlitrovom twinturbe…

    co z toho vyplyva? plne akceptujem uroven sucasnych vykonnych dieslov (3litre a viac), aj to, ze sa velmi dobre hodia napr. do aut ako je X5; 530d ktore jazdi casto dlhe cesty po dialnici; a pod., (ked je rec o bmw), ale podla mna kazdy, kto okusil nejaky dobry V8 alebo tocivy V6 uzna, ze co sa sportovej charakteristiky tyka, aj tak dobre motory ako je spominany 35d este zaostavaju. a mrzi ma, ze vdaka "mainstreamovym imageovym akoze sportovcom, ktorym sa sniva o krutiacom momentne a nizkej spotrebe zaroven" je v sucasnej automobilovej produkcii stale menej a menej charakternych aut… a vyhliadky do buducnosti su nie prave najlepsie… a to teraz radsej ani nevravim o vahe novych "sportovych" aut a tak podobne… lebo hold citat c.chapmana by sa mal veru vyvesit na nastenku vo viacerych automobilkach…

    Vavris

    téměř ve všem souhlasím 🙂 Jen k tom 35i ještě dodám, že to není tak zcela motor dle mého gusta. Nevím, možná to bylo celým autem, které mělo automat a efficient dynamics, každopádně 35i twinturbo mě přesvědčil jen tím mamutím zátahem na poždání, jinak jsem už zažil charakternější motory. Zní to jak osel s respiračními problémy (kde je ten krásný zvonivý zvuk 3.2 R6?), má to docela znatelný turbolag, reakce na pobídky plynem dost tupá (možná tím automatem), zkrátka přestože ta Z4 35i byla nejrychlejší auto, které jsem kdy řídil, uchvácen jsem zrovna nebyl…

    f4o

    no kazdemu viac vyhovuje iny motor;) a to co opisujes moze byt tym ciastocne tym automatom…

    Vavris

    …my idioti, kteří "serem" na ekologii, chceme kroutit volantem, šlapat po všech třech pedálech najednou, kvedlat šaltrou a drtit motor u redline (která není ve 4.000 ot.) jsme zkrátka ohrožený druh a Darwinovsky nás anihiluje prototyp úspěšného euroobčana, který vrcholné prožitky za volantem nevidí ve výše popsaném, nýbrž v nadbytku výkonu (který mu elektronika naservíruje v něžné podobě, aby auto uřídila i šmínkující se blondýnka) pokud možno při nízké spotřebě a zachování maximálního komfortu. A BMW se zkrátka přizpůsobuje.

    Já už se s "překuklením" Mkové divize smířil, vlastně jsem se smířil s přerodem celého BMW – krom //M zabili i Z4 (aspoňže to Biermann přiznal), které s trochou nadsázky skutečně nejezdí jinak než zmiňovaný 307CC. Fandím BMW ve vývoji flybridu to zní docela zajímavě a  vypadá to jako rozumný kompromis mezi zachováním jízdního prožitku a požadavky těch zelených individuí po trepanaci lebky. Jinak ale není o co stát…

    Charger

    Moc pěkně napsané, nedá se nic než souhlasit:-)

    Charger

    a truchlit…

    Pepe

    Neviděl bych to s divizí M až tak tragicky jako redakce autowebu a pár čtenářů, kteří se nechají názory redakce tupě ovlivnit. Divize M bude jistě nadále produkovat M3, M5 a třeba jednou přijde i M1 a co, že budeme mít i X5MD a X6MD? Nevidím na tom nic tragického.. Jenom nabídka a poptávka nakonec ukáže, co bylo správné rozhodnutí, ne redakce autowebu, ne pár lidí se stádovými názory ani já…

    Charger

    Když někomu nevadí, že dva a půl tunovou stodolu s chrochtákem pod kapotou bude vyrábět divize ///Motorsport, tak už se není čemu divit. Budou mít i vlastní závodní sérii?? A nebudou v tom náhodou jezdit spíš fotbalisti a jejich blonďaté ženy? Nemají být auta divize ///M náhodou pro nadšené řidiče se vztahem k závodům?

    Pepe

    Taky bych byl radši, kdyby "supersportovní" SAV od BMW nebyly, ale pokud je to cena za to, že budou nadále existovat i ostatní Mkový modely, jako že je, tak nechápu proč všichni tak nadávají. Už vůbec nechápu proč všichni nadávají na auta, se kterými neměli tu čest se provézt, jako bych říkal, že F40 jede špatně jenom proto, že jsem to od někoho slyšel, ale vůbec jsem s ní nejel…

    Charger

    ale tady vůbec nejde o to, jak to auto jede, vůbec nepochybuju o tom, že pojede skvěle, jde jen o to, že pokud to chcou vyrábět, tak klidně, ale at na to proboha nelepí znáčky M a nevydávají to za plnohodnotné Mko. A myslíte, že se znáčky M jich prodají víc, než kdyby to byl normální model BMW? Já myslím, že ne, a proto mi Váš argument o udržení dalších modelů přijde mylný.:-)

    Pepe

    Samozřejmě, že se budou lépe prodávat se znáčkem M, protože dneska se všechno, co je "sportovní" prodává dobře, vždyť slovo sportovní je spojováno skoro s každým novým modelem jakékoliv značky… Je to chytrý marketingový tah a brzy by s tím přišel někdo jiný a myslím si, že na 100 % přijde.

    ori

    Tady je to jeden názor za druhým a každý povídá uplně něco jiného… pár lidí spolu souhlasí a ostatní mají zase odlišné názory… nikomu nic neberu, ale uvědomte si, proč BMW kdysi dávno divizi ///M založilo… ano, byla založena kvůli tomu, aby auta od BMW dosahovala výkonů závodních strojů, které byly nějakým omylem puštěny na silnici… byla to auta dělaná pro sportovní nadšence, kteří děkovali bohu, že BMW s pomocí divizí M dělá auta, se kterýma se můžete vrhnout do zatáčky vysokou rychlostí a ještě větší rychlostí z ní vyjedete… bylo to dělané pro lidi, kteří chtěli co nejobratnější a nejvýkonější auto pro svoje štěstí a radost… také nemám rád NĚKTERÉ nafťáky, ale zároveň je respektuji a ořed některými smekám klobouk, protože polovina prodejního žebříčku tvoří právě vznětové motory… ať si je klidně montují do jakých aut chtějí, ale PROSÍM BOHA, AŤ NÁM VRÁTÍ ZPÁTKY DIVIZI ///M, na kterou sme byli odjakživa tak zvyklí… a to byly silné zážehové agregáty a co nejmenší hmotnost aut… tohle dělá sportovní vozy to, co vždycky byly… a dnes? …je pro vás sportovní vůz se zvukem nafťáku, miliardou elektronických prvků a automatických převodovek, že to může řídit i blondýna v podpatkách? …tohle neeee prosím, my chceme zpátky auta, ve kterých vám bude tuhnout krev v žilách, protože to budete řídit jenom vy a vaše řidičské schopnosti… a elektonika? …maximálně sem pro elektrická okýnka… ale já říkám… v divizi ///M a jiných sportovních ikonách chceme vidět silné benzíňáky a co největší úspora hmotnosti… protože konec konců, co je lehčí, má i nižší spotřebu a tím pádem i emise, že ano? …není tohle řešení?

    Michal

    Je to přesně tak, jak tu někteří zmínili. Ať se X5 a X6 klidně vyrábí, ale modely X5M a X6M jsou výsměch. Budu se opakovat, ale divize M opravdu dělala auta pro ty, jež staví požitek z řízení téměř nadevše. Ty kteří mají rádi rychlá auta u nichž záleží na řidičských schopnostech (mezi tyto lidi se počítám), tak těm nastanou krušné časy. Ale na co si tu vlastně stěžuju, když i v 911 má být 4 válec, (a to jsem ji nikdy neřídil). Jak jsem měl Porsche vždy rád, tak jestli budou finance, půjdu do Lotusu.

    no nevim

    myslím že by mali radšej dať motor z hybridným pohonom nejaky ten 4liter s dvoma turbami s vykonom 500koní plus nejaký elektromotor co prida aspon 150koni tak by to bolo v poho.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist