17589.jpg

Audi e-tron jde do výroby

Audi

Ekologický supersport od Audi se začne prodávat v roce 2012.

Diskuze

10 komentářů

    JonnnnY

    uz som to raz pisal a napisem to znova.

    tych 4500Nm je len marketingova vabnicka. klasicka R8 V8 dostava na prvom prevode na kolesa cez 4800Nm.

    4500Nm teda nieje nic vynimocne, a relativny nizky vykon prezradza, ze si podobne vysoka hodnota moc dlho nevydrzi. vo velkej vacsine disciplin bude rychlejsia benzinova verzia.

    rovnako prevodovka sice je komplikovana a dochadza v nej k stratam, ale vyhody ktore ponuka budu vyuzivat aj elektromobily. nie 5 milionove "sportaky" v podobe etronu ci mercedesu, ale "bezne" elektromobily sa bez nej neobidu.

    a nakoniec, pohon 4×4 je sice komplikovany a zlozity, lenze ma svoje (velke) vyhody.

    jedine rozlozenie krutiaceho momentu ktore podobny elektromobil dokaze, je 50/50 na napravy a 25% krutiaceho momentu na kazde koleso. nikdy viac, nikdy menej.

    ak dve kolesa dojdu o trakciu, tak auto bude pohanat len polovicny vykon. 150hp…

    oproti tomu moderne 4×4 dokazu ponuknut podstatne viac. napr prenos az 75% momentu na napravu.

    ak pri "klasickej" 4×4 dojde k strate trakcie, tak sa cast vykonu presmeruje na kolesa s trakciou, a sofer bude mat k dispozicii viac viac nez pri podobnom elektromobile.

    jean

    Nezabúdaj, že to audi ten krut udrží plus minus až po max. rýchlosť, a R8 možno po 100kmh, ty fyzik :o)

    JonnnnY

    a to mas odkial? proste si si to vymyslel? perfektne….

    maximalka je 200kmh, pri zhruba standardnom rozmere kolies sportakov (285/45R18) je to cca 1500rpm elektromotorov.

    ak by si mal o fyzike aspon nejake povedomie, ze vykon je funkcia otacok a krutaku. cize tych 4500Nm moze mat motor maximalne do 500rpm, kde dosiahne tych 315hp

    ak dosiahne maximalku 200kmh pri cca 1500rpm, tak 500rpm je cca 66kmh.

    takze ak sa nabuduce zapojis do debaty, tak si svoje argumenty nevymyslaj … 🙂

    JonnnnnY

    ak by si mal o fyzike aspon nejake povedomie, tak vies, ze vykon je funkcia otacok a krutaku.

    a ak by som sa nevyjadril jasne aj pre nefyzika jeansa, tak tych 4500Nm si motor moze udrzat maximalne do cca 65kmh. nie az po maximalku 200kmh

    honzik

    elektromotor má stejný kroutící moment v celém spektru otáček. takže možná že seš super fyzik, ale elktromechaniku jaksi nezvládáš 🙂

    JonnnY

    jezismaria ludia.

    zistite si nieco o vztahu vykonu a krutaku.

    JonnnY

    tu je na ten tvoj "stejný kroutící moment v celém spektru otáček" krasny priklad

    tesla roadster

    http://www.teslamotors.com/display_data/torquegraph_v2.gif

    http://www.teslamotors.com/performance/acceleration_and_torque.php

    takze ak za cele spektrum otacok povazujes zhruba prvu tretinu otackovaho rozsahu, tak mas pravdu. elektromechanik…. :-/

    jean

    No na tej tesle to krásne vidieť, po max. výkon je krut brut skoro rovnaký. S klesajúcim výkonom klesá aj krutiaci moment…

    LiBo

    …,jestli je designové vykradní R8 a nalepení že to je "ECO ´n´ Green" se mi nezdá jako něco převratného, ba naopak. Spíš bych některé zajímavé nápady z tohohle modelu aplikoval na R8, ale myšlenkové pochody pánů z Audi mi unikají. Jestli si myslí že zavřou hippíkům hubu tím, že postaví supersport na elektřinu tak se asi trošililinku zmýlili 😛

    Victor

    kam jen to nemecko speje? ruce maji mozna "zlaty", ale hlavy maximalne prazdny…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist