-
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
-
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
-
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
-
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
-
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
-
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Čtěte dále
-
-
Soutěž Auto pro Zdravotního klauna pokračuje: děti letos navrhnou…
Komerční prezentace
Jedete do zahraničí? Co si rozhodně musíte zkontrolovat?
Komerční prezentace
Nejvhodnější doba na nákup nového auta je právě teď
Komerční prezentace
Chraňte sebe i svůj vůz s havarijním pojištěním
Komerční prezentace
uz som to raz pisal a napisem to znova.
tych 4500Nm je len marketingova vabnicka. klasicka R8 V8 dostava na prvom prevode na kolesa cez 4800Nm.
4500Nm teda nieje nic vynimocne, a relativny nizky vykon prezradza, ze si podobne vysoka hodnota moc dlho nevydrzi. vo velkej vacsine disciplin bude rychlejsia benzinova verzia.
rovnako prevodovka sice je komplikovana a dochadza v nej k stratam, ale vyhody ktore ponuka budu vyuzivat aj elektromobily. nie 5 milionove "sportaky" v podobe etronu ci mercedesu, ale "bezne" elektromobily sa bez nej neobidu.
a nakoniec, pohon 4×4 je sice komplikovany a zlozity, lenze ma svoje (velke) vyhody.
jedine rozlozenie krutiaceho momentu ktore podobny elektromobil dokaze, je 50/50 na napravy a 25% krutiaceho momentu na kazde koleso. nikdy viac, nikdy menej.
ak dve kolesa dojdu o trakciu, tak auto bude pohanat len polovicny vykon. 150hp…
oproti tomu moderne 4×4 dokazu ponuknut podstatne viac. napr prenos az 75% momentu na napravu.
ak pri "klasickej" 4×4 dojde k strate trakcie, tak sa cast vykonu presmeruje na kolesa s trakciou, a sofer bude mat k dispozicii viac viac nez pri podobnom elektromobile.
Nezabúdaj, že to audi ten krut udrží plus minus až po max. rýchlosť, a R8 možno po 100kmh, ty fyzik :o)
a to mas odkial? proste si si to vymyslel? perfektne….
maximalka je 200kmh, pri zhruba standardnom rozmere kolies sportakov (285/45R18) je to cca 1500rpm elektromotorov.
ak by si mal o fyzike aspon nejake povedomie, ze vykon je funkcia otacok a krutaku. cize tych 4500Nm moze mat motor maximalne do 500rpm, kde dosiahne tych 315hp
ak dosiahne maximalku 200kmh pri cca 1500rpm, tak 500rpm je cca 66kmh.
takze ak sa nabuduce zapojis do debaty, tak si svoje argumenty nevymyslaj … 🙂
ak by si mal o fyzike aspon nejake povedomie, tak vies, ze vykon je funkcia otacok a krutaku.
a ak by som sa nevyjadril jasne aj pre nefyzika jeansa, tak tych 4500Nm si motor moze udrzat maximalne do cca 65kmh. nie az po maximalku 200kmh
elektromotor má stejný kroutící moment v celém spektru otáček. takže možná že seš super fyzik, ale elktromechaniku jaksi nezvládáš 🙂
jezismaria ludia.
zistite si nieco o vztahu vykonu a krutaku.
tu je na ten tvoj "stejný kroutící moment v celém spektru otáček" krasny priklad
tesla roadster
http://www.teslamotors.com/display_data/torquegraph_v2.gif
http://www.teslamotors.com/performance/acceleration_and_torque.php
takze ak za cele spektrum otacok povazujes zhruba prvu tretinu otackovaho rozsahu, tak mas pravdu. elektromechanik…. :-/
No na tej tesle to krásne vidieť, po max. výkon je krut brut skoro rovnaký. S klesajúcim výkonom klesá aj krutiaci moment…
…,jestli je designové vykradní R8 a nalepení že to je "ECO ´n´ Green" se mi nezdá jako něco převratného, ba naopak. Spíš bych některé zajímavé nápady z tohohle modelu aplikoval na R8, ale myšlenkové pochody pánů z Audi mi unikají. Jestli si myslí že zavřou hippíkům hubu tím, že postaví supersport na elektřinu tak se asi trošililinku zmýlili 😛
kam jen to nemecko speje? ruce maji mozna "zlaty", ale hlavy maximalne prazdny…