autoweb.cz > Zajímavosti o autech > 10 nejdůležitějších aut roku 2007
10 nejdůležitějších aut roku 2007
Vybrat „nejlepší“ auto nejde, protože velmi záleží na kritériích každého jednotlivého řidiče. Některá nová auta jsou ale už ze své podstaty důležitější a zásadnější než jiná. Je u nich velká šance, že ovlivní celý trh, změní zažité pořádky, zkrátka a dobře, udělají díru do světa. A která že to byla v uplynulém roce?
Už se o něm nemluví tolik, jako zezačátku, ale zůstává faktem, že je to první z nové řady malých sportovně/SUV crossoverů, které zaplaví trh v několika příštích letech. Jen škoda, že nevypadá trochu subtilněji, jako původní koncept. Zejména se spoilery R-line působí mírně otekle…
Na našem domácím trhu je to bezesporu velmi důležité auto, ale bohužel se nedá říct, že by druhá generace kráčela ve stopách té první, která donutila celý svět sednout si na zadek a zamyslet se nad tím, jestli jsou škodovky ještě pořád k smíchu. Ne, že by to nebylo dobré auto, ale ty úzké a vysoké proporce nám zkrátka nesedí – a nejsme sami. Naštěstí koncem roku dorazil i kombík, který je o něco vyváženější a určitě se bude prodávat skvěle.
Že je Cee’d dobré auto jsme se už přesvědčili, nicméně konkrétně verze Sportywagon (neboli kombi) dává tomuto korejskému bojovníkovi ten nejlepší smysl. Hodně muziky za slušné peníze, navíc s dobrou kvalitou a designem, který nejen neurazí, ale lze ho označit za velmi líbivý. A to nemluvíme o třídveřové verzi Pro_Cee’d, která dorazí co nevidět a v reálu vypadá až neskutečně sexy.
Tohle auto jako celek sice nepatří mezi nejžhavější novinky, ale jeho hybridní verze si ocenění rozhodně zaslouží. Je extrémně pohodlná, fantasticky vybavená, nadpozemsky tichá a monumentálně rychlá. A kromě toho odkrývá falešné karty velké části environmentalistů. Ti sice provolávají slávu, že je to hybrid, ale trochu jim uniká, že má pořád ještě docela masivní osmiválec. Jako výzkumnou laboratoř pro další pokrok jí ovšem oceňujeme.
Už Corsa jako taková se velmi povedla, což je u automobilky Opel zásadní a vítaný obrat. Jenže ostré OPC je na jiné úrovni. V redakci jsme se shodli, že od dob nekompromisního Opelu Speedster Turbo jsme se v žádném jiném autě téhle značky tak nebavili. Kromě toho je to prakticky jediné OPC, které dává smysl – pokud nepropadnete brutálnosti přemotorované Astry.
Modrý ovál nás nezklamal. Nové Mondeo je tak dobré, že bychom při výběru o jiném voze v této třídě vůbec neuvažovali. Je obrovské, má skvělý podvozek a slušný výběr motorů. Důkazem, že i mistr tesař si někdy usekne celou ruku, budiž katastrofálně nechutné dřevěné obložení interiéru. Naštěstí si každý rozumný člověk s funkčním zrakem může vybrat moderní a pohledný hliník.
Bestie je zpátky. Sice už se oficiálně nejmenuje Skyline, ale žádný nadšenec na světě mu stejně jinak neřekne. Podle posledních údajů má motor výkon hodně přes 500 koní. V kombinaci se stálým pohonem všech kol a příjemně agresivním designem by mohlo skutečně jít o velmi vážného soupeře pro Porsche 911 Turbo. Zvlášť, když Nissan bude stát skoro o polovinu méně.
Když už jsme u toho Porsche 911, to letos nemělo nejlepší rok. Ne, drsnou 911 GT3 RS ani zběsilou GT2 jsme nepřehlédli, ale Audi se vytasilo se svým prvním supersportem a všichni kdo v něm jeli (my to bohužel opravdu nebyli) se shodují v jediném: na pozici nejlépe použitelného supersportu pro denní ježdění tahle osmiválcová středomotorová placka střídá legendu z Zuffenhasenu.
Nová M3 má místo v žebříčku vždy jisté, protože kdo se kdy v nějaké projel, chápe, že se jí jen tak něco nevyrovná. Tahle má navíc poprvé pod kapotou točivý osmiválec o výkonu 420 koní. Samozřejmostí je elektronický samosvorný diferenciál. Na světě je už i verze sedan, kombík a kabriolet se chystají. A ne, taky jsme s ním ještě nejeli, ale šanci máme mírně větší, než u Audi.
Důkaz, že ani v redakci plné vysokooktanových závisláků nemusí vždycky vyhrát auto se stovkami koní. Nová pětistovka nás naprosto dostala, protože je sice cool a retro, ale zároveň je dostupná i běžným lidem, nejen bohatým pozérům. Navíc má skvěle zvládnutý marketing co se týče výběru doplňků a ozdob a základ v povedené Pandě. Tohle auto Fiatu přejeme! A ne, taky jsme s ním ještě nejeli, ale napravíme to ještě před příchodem jara.
autoweb.cz