Subaru v tédéíčku

Dlouho očekávaný diesel od Subaru je konečně zde. Bude následovat Impreza WRX STi TDI?

Jestli fanoušci Subaru krabatili čelo nevolí, když poprvé viděli novou tvář modelu Impreza, teď se jim nejspíš zvedá žaludek: tohle je nové Subaru Legacy 2.0D, první dieselový model v historii automobilky.

Hardcore základna příznivců Subaru se s tím bude muset smířit: jen z prodeje WRX STi se žít nedá a naftový motor chyběl evropským prodejcům Subaru jako sůl. Třeba zvýšené kombi Outback je pro diesel jako stvořené.

Už z dřívějška víme, že první diesel v historii značky má stejnou koncepci jako benzínové motory Subaru: osy jeho válců „svírají“ úhel 180 stupňů, jde tedy o plochý čtyřválec neboli boxer. (Tohle uspořádání dnes používá ve větším měřítku kromě Subaru už jen Porsche a motocykly BMW.)

Výkon 110 kW (150 koní) v 3600 ot./min. a točivý moment 350 Nm v 1800 ot./min. jsou na dnešní poměry spíše očekávané než zajímavé. Uvidíme, jak si konstruktéři Subaru poradili s tradičními nectnostmi dieselu a jestli neobvyklá koncepce přinese nějaké výhody, třeba snesitelnější zvuk.

Subaru přiveze svůj naftový boxer do Ženevy, kde bude k vidění pod kapotou modelů Legacy a Outback. Počítá se však i s Imprezou.

autoweb.cz

11.2.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist