Seat Ibiza pro rok 2006

Ibiza dostala kvalitnější interiér, lehce upravený zevnějšek v souladu s ostatními modely značky a sportovní verzi FR.

Nový styling Ibizy se přibližuje ostatním Seatům nové generace, modelům Altea, Toledo a León. Tvůrci nové Ibizy vylepšili interiér jakostnějšími materiály, palubní deska a výplně dveří dostaly nové barvy i povrchovou úpravu. To samé platí i pro čalounění sedadel. Novou řadu Ibiza budou tvořit modely pěti stupňů výbavy: Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra.

Inovovaná Ibiza má masivnější přední nárazník, který je zřetelněji protažený do boků karoserie. Všechny verze s výjimkou modelu Cupra mají výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve. Novinkou jsou také viditelné koncovky výfuků – pro verze o výkonu přes 100 k – a zdvojené světlomety. Pod čirým krytem koncových světel jsou sdruženy tmavě červené oválné reflektory, označení „Ibiza“ je nyní umístěno uprostřed zadních dveří – tak, jak je obvyklé u modelů SEAT posledních generací. Ibizy vyjíždějí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 195/55, verze Sport mají šestnáctipalcová kola, modely FR a Cupra dostaly kola rozměru 17 palců.

Seat Ibiza fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Seat Ibiza fotogalerie

Nová Ibiza FR dostala osobitý přední nárazník, maska chladiče a otvory pro přístup vzduchu k motoru a brzdám mají výplň ve struktuře včelí plástve, místo pro SPZ je zvýrazněno černou barvou podkladu. Ibiza FR má originální sedmnáctipalcová kola a zdvojenou chromovanou koncovku výfuku. Také zadní nárazník je speciálně tvarovaný. Označení „Ibiza“ je – jako u ostatních verzí – umístěno uprostřed  dveří zavazadlového prostoru a specifické označení „FR“ je umístěno u pravé strany.

Základem nabídky zážehových motorů je čtyřválec 1,2 12V o výkonu 64 k. Následuje motor 1,4 16V o výkonu 75 k (s manuální nebo automatickou převodovkou), motor 1,4 16V o výkonu 100 k a přeplňovaný čtyřválec 1,8 20V Turbo ve výkonových verzích 150 k a 180 k, přičemž přeplňovaný motor je určený výhradně pro modely Ibiza FR, resp. Ibiza Cupra. Všechny motory jsou standardně propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, motor 1,4 16V/75 k může být propojený s automatickou převodovkou.

Na zájemce o vznětové motory čeká pět turbodieselů TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Základní motor 1,4 TDI je naladěný na výkon 70 k, resp. 80 k, čtyřválec 1,9 TDI se nabízí ve třech výkonových verzích 100 k, 130 k (pro Ibizu FR) a 160 k (Cupra). Dva nejvýkonnější turbodiesely jsou spojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami. Všechny motory TDI plní emisní limity normy Euro IV.

Technici připravili čtyři individuálně naladěné verze podvozku – standardní pro verze Reference a Stylance, specifický podvozek pro modely Ibiza Sport, další pro modely FR a zcela specifický podvozek mají verze Cupra. Modely o výkonu přes 80 k mají vpředu i vzadu kotoučové brzdy, verze o výkonu přes 100 k mají standardně i protiprokluzové zařízení TCS. Všechny modely mají standardně protiblokovací systém brzd ABS, modely Ibiza Cupra jsou už ve standardu vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP. Systémy ESP a TCS jsou na přání k dispozici i pro všechny ostatní verze.

Seat, autoweb.cz

25.1.2006 1:29

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist