Rychlá Mazda MX-5 nebude

Spekulace se nepotvrdily, Mazda nebude nabízet oblíbený roadster se silnějším motorem.

Dlouho se vedly spekulace na téma Mazda MX-5 MPS, které se měly stát skutečností nejprve koncem roku 2007 a pak na jaře 2008. Zdroje z automobilky hovořily o zástavbě přeplňovaného čtyřválce 2.3, který známe z Mazdy 3 MPS nebo větší Mazdy 6 MPS.

S malým a lehkým roadsterem by dokázal výkonný agregát, který měl dávat od 230 do 265 koní, hodně divoké věci. Ale podle posledních zpráv z automobilky, zejména od zdrojů blízkých vývojovému oddělení, má podvozek roadsteru s takovou porcí výkonu problém. Mazda MX-5, jinak vyhlášená svou vyvážeností, agilitou, ovladatelností, nízkou hmotností a s tím spojenou celkovou konstrukční jednoduchostí, není schopná si s takovým výkonem zachovat stejné vlastnosti. Celé auto by prý muselo přibrat na váze, v důsledku čehož by zmizela pověstná použitelnost výkonu a „politicky nekorektní“, ale bezpečné chování  při vypnuté stabilizaci.

Mazda MX-5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda MX-5 fotogalerie

Hlavním problémem se ale jeví zástavba samotného motoru. Ten je konstruován pro uložení vpředu napříč, nikoli podélně. To by si vyžádalo další velmi nákladné úpravy a výsledná cena by tak byla příliš vysoká. A to si Mazda nemůže v narůstající konkurenci dovolit.

Pokud tedy dorazí v budoucnu ještě rychlejší (nechce se nám použít slovo sportovnější, protože i obyčejná Mazda MX-5 se základním motorem je sportovnější než 99% automobilové produkce) MX-5, bude mít jiný motor. Možná bychom se mohli dočkat i zástavby kitu s kompresorem na současný dvoulitr, neboť mnoho úpravců nabízí k současné MX-5 právě kompresor, který zvýší výkon na hodnotu okolo 210 koní.

Nám ale nebude vadit, když Mazda zůstane u současných výkonů. Mazda MX-5 nikdy nebyla o výkonech v přímce nebo o trhání asfaltu při akceleraci z místa. MX-5 je kouzelná díky zábavnému nastavení podvozku, který dovolí použít všechen výkon při zachování bezpečných a zároveň zábavných jízdních vlastností. A to dokáže jen velmi málo aut.

autoweb.cz

4.8.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist