Pontiac Solstice GXP

Od podzimu letošního roku dostane roadster Solstice vrcholnou verzi s dvoulitrovým přímovstřikovým turbomotorem.

Dvoumístný roadster Pontiac Solstice se v Severní Americe velmi dobře prodává, ale opravdu ostré verze se zákazníci dočkají teprve na podzim 2006. Pod kapotou špičkové verze GXP se totiž objeví nový benzínový dvoulitrový čtyřválec Ecotec, vybavený přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, který dosahuje výkonu 260 koní při 5300 otáčkách, přičemž vrchol točivého momentu 353 Nm je k dispozici mezi 2000 až 5300 otáček. Motor disponuje variabilním časováním ventilů, dvěma vyvažovacími hřídeli, mezichladičem, turbem s minimální prodlevou, chlazením pístů, elektronickou škrticí klapkou a chlubí se nejvyšším měrným výkonem mezi motory Ecotec.

Standardně bude tento Pontiac vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, na přání pětistupňovým automatem. Výrobce udává, že s oběma typy převodovek zrychlí Solstice z klidu na 96 km/h pod 5,5 sekundy.

Výbavu proti sériové verzi rozšíří například 18-palcová leštěná kola, sportovní odpružení, samosvorný diferenciál nebo tempomat. Cena zatím nebyla stanovena.

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyPontiac Solstice GXP
0-100 km/h (s)0965,5
Motor
Konstrukcebenzínový čtyřválec přeplňovaný turbem, 1998 cm3
Zdvihový objem (cm3)1998
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)260 k při 5300 ot/min
Točivý moment (Nm)353 Nm mezi 2000-5300 ot/min
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)13371355
Zavazadlový prostor (l)0.1
2.1.2006 6:51

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist