Peugeot RCZ oficiálně

Peugeot konečně představil svého dlouho očekávaného rivala Audi TT.

Na stylový a osobitý Peugeot se čeká už hodně dlouho. Po záplavě nudných krabic s roztlemeným obličejem tu konečně máme auto, které nejen, že zajímavě vypadá, ale které má i zajímavou techniku pod kapotou.

Peugeot RCZ byl avizován nedávno, ale pak se po něm slehla zem a neviděli jsme jediný prototyp na špionážních snímcích, ani jsme nezaslechli žádnou zákulisní informaci. Nyní tu ale máme nové kupé Peugeot RCZ spolu z rozsáhlým tiskovým materiálem, tak se do toho pusťme.

Asi bude nejlepší, když rovnou přeskočíme celou kapitolu ohledně stylu, designu a elegance. Na to si zajisté uděláte pomocí fotogalerie obrázek sami. Pojďme se tedy podívat na to nejdůležitější – techniku.

Toto pouze 1360 mm vysoké kupé s uspořádáním sedadel 2+2 (vzadu to na delší cesty rozhodně nebude) nabízí buď přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku nebo dieselový dvoulitr. Základní motor 1.6 THP má výkon 158 koní v 5800 ot./min. a točivý moment 240 Nm od 1400 ot./min. Peugeot bohužel neuvádí hodnoty akcelerace, místo toho nás seznamuje s údajem nepodstatným – emisemi a spotřebou. No dobře, 6,9 l/100 km a 159 g/km CO2.

Peugeot RCZ velká fotogalerie

Peugeot RCZ fotogalerie

Diesel 2.0 HDI FAP má výkon 165 koní v 3750 ot./min. a točivý moment 340 Nm ve 2000 ot./min. Spotřebuje 5,4 l/100 km a vypustí 139 g/km CO2. Jenže kdo by si do tak zajímavého a pohledného auta koupil chrochtající zemědělský agregát, že?

Novinkou je výkonný motor 1.6 THP, který posílá na přední kola plných 200 koní v 5800 ot./min. a točivý moment 255 Nm od 1700 ot./min. (275 Nm při funkci overboost). To dovolí malému kupé dosáhnout stovky za 7,6 sekundy a na pětku umí z 80 na 120 km/h akcelerovat za 6,5 sekundy. Spotřeba přitom činí 7,1 l/100 km a emise 165 g/km CO2.

Všechny motory jsou standardně k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, ale jestli patříte mezi lenochy a termín meziplyn vám nic neříká, pořiďte si automat – ten dostanete za příplatek k „slabší“ šestnáctistovce.

Podvozek sice vychází z Peugeotu 308, což by samo o osobě nebyla žádná výhra, ale pro potřeby kupé RCZ byl náležitě upraven. Dostal nové pružiny a tlumiče a sedí nyní blíže k silnici. Auto má také širší rozchod, takže ovladatelnost a přilnavost by mohla být na mnohem lepší úrovni. Zpětné vazbě by pak mohl pomoci hydraulický posilovač.

O důstojné zpomalení se starají 302 mm kotouče vpředu (320 mm pro verzi 1.6 THP 200) a 290 mm vzadu. ABS, ESP, rozdělovač brzdného účinku a další elektroničtí pomocníci jsou samozřejmostí.

Peugeot RCZ si může zákazník naspecifikovat podle svých představ a na výběr má plno barevných variant či různých materiálů do interiéru. Oficiální ceník bude k dispozici do konce roku, s prodejem se začne na jaře 2010. Mezi hlavní soupeře bude patřit Audi TT či Hyundai Coupé.

autoweb.cz

18.8.2009 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist