Peugeot 908 RC

Peugeot představí na pařížském autosalonu koncept 908 RC, poháněný turbodieselovým dvanáctiválcem.

Na počátku konceptu 908 RC stál záměr vytvořit limuzínu s výrazným dynamickým designem, která všem čtyřem cestujícím na palubě nabídne nebývalé jízdní zážitky. Vůz, který bez kompromisů spojí sport, komfort, luxus a ohleduplnost vůči životnímu prostředí. O pohon Peugeotu 908 RC se stará turbodiesel HDI FAP, který bude od roku 2007 nasazen nasazen do série závodů Le Mans. Tento dvanáctiválec s objemem 5,5 l je dosahuje výkonu přes 700 koní a točivý moment přesahuje 1200 Nm. Dva filtry pevných částic FAP, umístěné na konci každého z výfukových potrubí, zajišťují ekologický provoz. Motor je umístěn uprostřed a sekvenční šestistupňová převodovka pod motorem. Díky tomuto uspořádání má zavazadlový prostor stále zajímavý objem. Místo řidiče je posunuto vpřed, což zvyšuje prožitek řidiče i ostatních cestujících.

Podvozek spřízněný s modelem 407 používá dvojitá trojúhelníková ramena. 908 RC má vpředu 20-palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20 a vzadu dokonce 21-palcová rozměru 285/30 R21.

Design

908 RC má mimořádně nízký profil a podsaditou přední část, která má připomínat šelmu, počínaje předními světly s technologií LED a provedením vnitřních komponentů ve formě krystalu opracovaného ve stylu vzácných drahokamů s vystupující „zornicí“ uprostřed. Tvar přední masky kopíruje rysy hlavy divoké šelmy. Odstraněny byly vnější kliky dveří, pečlivě se pracovalo s lomem světla a jeho odrazem. Zadní světla, zasazená do zadní části oblých, výrazně profilovaných křivek, jsou osvětlena diodami a obsahují dekorativní prvek z leštěného hliníku napodobující mocný dráp. Sportovní charakter zadní části dotváří difuzor zdůrazněný chromovaným lemem a dvojitými koncovkami výfuku na každé straně.

Interiér

Vnitřní prostor byl středem pozornosti tvůrců. Mimořádný výhled zaručuje obrovské čelní sklo o ploše 3 m2, které přesahuje vysoko nad hlavu řidiče až na úroveň středového sloupku, kde začíná prosklená střecha. Vzdušný interiér je vybaven stylově provedenými technologickými doplňky. Všechny funkce vozu (rádio, přehrávač MP3, navigační systém, čtyřzónová klimanitace,) se ovládají pomocí velké multimediální dotykové obrazovky IHM (Interface Homme/Machine), umístěné na středové konzoli. Je přitom přístupná i cestujícím na zadních sedadlech. Vnitřní prostor s celokoženým čalouněním v odstínu šedá ametyst a dekoracemi z leštěného hliníku obepíná hnědý pás.

Aerodynamika

Rozdělení vzduchu na přídi do dvou proudů umožňuje ochlazovat dva chladiče. K motoru je vzduch přiváděn „žábrami“ v úrovni sloupků zadních oken. Výměníky obou turbodmychadel vytlačují vzduch do podběhů zadních kol, odkud je odváděn průduchy. Víko zavazadlového prostoru skrývá výsuvný spoiler ovládáný řidičem. K obtoku vzduchu přispívá také rovná podlaha a difuzor.

autoweb.cz

10.8.2006 6:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist