Opel Astra na českém trhu + první dojmy

Opel Astra přichází na náš trh a chce se prosadit na úkor Focusu a Golfu.

Nový Opel Astra jsme vám již představili po oficiálním odhalení a dokonce jsme měli možnost se i krátce svézt s přeplňovanou čtrnáctistovkou. Jelikož se ale jednalo o předsériový exemplář, navíc ztrápený desítkou ruzných novinářů z celého světa po mezinárodní prezentaci, bylo velmi těžké vynést nějaký verdikt.

Ten nečekejte ani teď, protože i po představení nové Astry na českém trhu jsme s ní nenajezdili dostatečný počet kilometrů. Aspoň jsme si ale na zkoušku vzali dieselový model 1.7 CDTi, který určitě bude patřit k velmi vyhledávaným. Než se ale krátce svezeme, pojďme si Astru představit.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Astra je sice zvenku velké auto, ale uvnitř tak nepůsobí. Podobné je to i s modelem Insignia, se kterým toho má Astra mnoho společného. Přední cestující se usadí pohodlně, ale vzadu není místa nazbyt a dlouháni možná budou mít problém s místem nad hlavou.

Pod kapotou Astry, se kterou jsme se svezli nyní, byl naftový motor 1.7 CDTi o výkonu 125 koní a točivém momentu 280 Nm. Motor má trochu hrubší chod, ale výkon nepostrádá. Naše auto bylo vybaveno adaptivním podvozkem s možností volby jízdních režimů. V režimu Tour má motor příjemně měkkou reakci na plyn, v režimu Sport zase velmi ostrou.

I na silnici místy pokryté sněhem a břečkou se Astra řídí velmi dobře, ale na její rychlejší převod řízení si musíte chvíli zvykat. Škoda jen absence zpětné vazby, která by dodala větší důvěru v přední nápravu. Zamrzí také delší dráhy řazení a zvláštní dlouhý chod spojky.

Nový Opel Astra rozhodně není špatné auto. Jenže jeho život ve smečce s Volkswagenem GolfFordem Focus bude velmi tvrdý. Kdybych na prezentaci nepřijel Golfem, ale třeba Renaultem Mégane, můj pohled na Astru by byl možná jiný. Proto si s verdiktem raději počkejme až na velký test.

Opel Astra v základní výbavě Essentia a s motorem 1,4 l o výkonu 100 koní je nyní k dispozici za akční cenu 344 800 korun. V základní výbavě jsou 4 airbagy, ABS i ESP, klimatizace, rádio CD300 a elektricky ovládaná okna a zrcátka. Nejlevnější diesel v základní výbavě je motor 1.3 CDTI o výkonu 95 koní a ten stojí 404 900 korun.

Atraktivní jsou výbavy Cosmo a Sport, které obsahují všechno důležité. Motor 1.6 Turbo o výkonu 180 koní je zatím pod kapotou Astry nejsilnější a ve výbavě Sport stojí 500 900 korun. Motor 2.0 CDTI o výkonu 160 koní pak ve výbavě Cosmo přijde na 511 900 korun. Jen pro srovnání, podobně vybavený Volkswagen Golf 2.0 TDI (140 k) by stál o více jak 100 000 korun víc.

Všechny výbavy a specifikace najdete na stránkách Opelu, kde jsou již k dispozici, novou Astru si můžete i nakonfigurovat.

 

motor

výkon

toč. moment

zrychlení 0-100 km/h

max. rychlost km/h

spotřeba l/100 km

1.4 16V

100 k

130 Nm

13,9 s

178

5,5

1.4 Turbo

140 k

200 Nm

9,9 s

202

5,9

1.6 16V

115 k

155 Nm

11,7 s

188

6,3

1.6 Turbo

180 k

230 Nm

8,5 s

221

6,8

1.3 CDTI

95 k

190 Nm

14,5 s

174

4,2

1,7 CDTI

110 k

260 Nm

12,6 s

181

4,7

1.7 CDTI

125 k

280 Nm

11,5 s

195

4,7

2.0 CDTI

160 k

350 Nm

9,0 s

215

4,8

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyOpel Astra 1.7 CTDI (125 k)
0-100 km/h (s)11,5 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1686
Kompresní poměr18,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)79,0 x 86,0
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)92 kW / 125 koní při 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)280 Nm při 2300 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)195 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7 / 4,1 / 4,7 l/100 km
Objem nádrže (l)56 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4419
Šířka (mm)1814
Výška (mm)1510
Rozvor náprav (mm)2685
Zavazadlový prostor (l)370 - 1235 l
Ceny
Základní cena modeluod 494 000 Kč (ceníková cena)
15.1.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist