Nový Nissan 370 Z: detaily

Nissan odhalil základní a důležité technické detaily nového Zetka.

Nový Nissan 370 Z se veřejnosti představil před pár dny, ale zatím stále čekáme na velkou oficiální fotogalerii. Vezměme proto aspoň zavděk důležitým technickým údajům, které Nissan právě zveřejňuje.

Zatím víme, že nový motor V6 3,7 l generuje solidních 332 koní při 7000 ot./min., 367 Nm při 5200 ot./min. a točí až 7500 ot./min. Oproti původnímu Nissanu 350 Z je to velké zlepšení. Ve standardu bude Nissan vybaven šestistupňovým manuálem, za příplatek pak bude k dispozici dvouspojková sedmistupňová převodovka se schopností měnit rychlosti za 0,5 sekundy.

Nové auto má o 10 cm kratší rozvor a celková délka se zkrátila o 6 cm. Nissan 370 Z také ztratil na váze okolo 43 kg, což jistě prospěje ovladatelnosti. Přesto by měl být interiér prostorný s dostatečným luxusním vybavením včetně kožených sedadel, dvouzónové klimatizace, výkonného audiosystému a dalších samozřejmostí. Vývojáři se zaměřili na zlepšení kultivovanosti a komfortu, přesto by měl automobil zůstat zábavným náčiním pro nadšené řidiče. K tomu bude jistě dopomáhat samosvorný diferenciál a inteligentní stabilizační systém, který jde buď úplně vypnout nebo přepnout do „sportovního“ režimu, kdy oddaluje své zásahy jak jen to je z hlediska bezpečnosti možné. Diskutovaný systém „automatického meziplynu“ pro manuální převodovku zůstal, ale podle Nissanu půjde deaktivovat, což velice vítáme. Z hlediska bezpečnosti se jistě jedná o krok správným směrem, jenže člověk snažící se zdokonalit své jezdecké umění by tím trpěl.

Nissan slibuje lepší odezvu a přesnost díky o 22 % pevnější karoserii. Zapracovalo se na aerodynamice, takže vůz má nyní koeficient odporu pouze 0,3 (se sportovním paketem dokonce pouze 0,29). To se podepisuje na tišší jízdě ve vyšších rychlostech a také na nižší spotřebě paliva, toliko sledované veličině. Zároveň se prý podařilo zlepšit stabilitu, což se má podepsat na jistějším ovládání ve vysokých rychlostech.

V základu se Nissan 370 Z pohybuje na 18“ kolech s pneumatikami 225/50 ZR18 vpředu a 245/45 ZR18 vzadu. Připlatit si můžete za 19“ disky s pneumatikami 245/40 ZR19 a 275/35 ZR19. Za těmito válci se ukrývá přepracovaný brzdový systém, vpředu se čtyřpístkovými třemy a kotuči o průměru 356 mm, vzadu pak s dvoupístkovými třmeny a kotouči o průměru 350 mm. Optimalizovaný systém ABS je samozřejmostí.

Prodej Nissanu 370 Z bude zahájen v USA v lednu 2009 a ostatní trhy budou následovat později. Předpokládaná cena základní verze s manuálem je 30 000 dolarů (600 000 korun). U nás by měla být cena velmi příznivá, pravděpodobně někde okolo BMW 135i a hluboko pod Porsche Cayman. Už se těšíme.

autoweb.cz

19.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist