autoweb.cz > Alfa Romeo > Nový diferenciál pro dieselové Alfy
Nový diferenciál pro dieselové Alfy
Nový diferenciál je prozatím k dispozici k dieselovým motorům JTDM o výkonu 150 koní v modelech 147 a GT. Postupem času se ale čeká jeho rozšíření do dalších vozů.
Od roku 1997, kdy Alfa uvedla motor JTD a s ním technologii Common-rail, se točivý moment turbodiseselových jednotek neustále zvětšuje. Přemíra točivého momentu na předních kolech ale může být problém, zejména při akceleraci a v ostřejších zatáčkách.
Řešením je samosvorný diferenciál, který dokáže získat maximum trakce a nejlepší možnou kontrolu nad vozem.
Kromě nového diferenciálu, se Alfa 147 Q2 liší ještě několika detaily, například saténově stříbrnou mřížkou a zpětnými zrcátky, speciálními sedmnáctipalcovými koly, zadním spoilerem, chromovanou koncovkou výfuku a nižším podvozkem. Uvnitř najdete sportovní sedačky, volant a řadicí páku obšívané červenou nití, palubní přístroje s červeným pozadím a bílými čísly, hliníkové pedály, Hi-Fi systém Bose s ovládáním na volantu a šestici airbagů.
Podobnými změnami prošla i Alfa GT Q2, snad jen s tím rozdílem, že kola jsou osmnáctipalcová.
Dvě nové verze tedy rozšiřují nabídku poměrně úspěšných modelů. Alfa GT si například v poměrně tvrdé konkurenční nabídce dokázala za tři roky na trhu najít cestu k 55 tisícům evropských zákazníků. Stočtyřicetsedmička je logicky ještě úspěšnější, od roku 2000 si jí v Evropě koupilo více než půl milionu motoristů a vyhrála (mimo jiné) v roce 2001 titul „Auto roku“.
Jsme opravdu zvědaví, jak se bude přední samosvorný diferenciál v Alfách chovat. Pokud se technikům podařilo najít kompromis mezi přilnavostí a snahou utrhnout řidiči ruce (jako starý dobrý Focus RS), může z toho být nejen pohledné, ale také výjimečně zábavné auto.
Honza Koubek